۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱

برنامه فیس‌بوک برای اپلیکیشن جمع آوری داده برای iOS

ایتنا- فیس‌بوک در حال اتمام برنامه پژوهش‌های بحث برانگیز خود روی دستگاه‌های اپل است و قصد دارد که به زودی یک اپلیکیشن گردآوری داده برای سیستم عامل iOS طراحی کند.
برنامه فیس‌بوک برای اپلیکیشن جمع آوری داده برای iOS
شرکت فیس‌بوک چندی است که یک برنامه تحقیقاتی برای جمع آوری اطلاعات کاربران را شروع کرده است و سه سال است که با پرداخت مبالغی به افراد داوطلب، اطلاعات آنها را گرفته و در پایگاه داده خود جمع آوری می‌کند.
گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که یکی از جنبه‌های این برنامه، گردآوری اطلاعات مربوط به افراد 13 تا 25 سال است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، مستندسازی‌های این طرح پژوهشی روی وب‌سایت “Centercode” انجام شده است.
این وب‌سایت یکی از سرویس‌های آزمایشی شخص ثالث است که از طرف فیس‌بوک امور مربوط به این طرح را انجام می‌دهد و اطلاعات مربوط به کاربران موجود در چند بازار از جمله هند را در مراحل مختلف نشان می‌دهد.
 
یکی از سخنگویان فیس‌بوک در واکنش به گزارش‌ها اذعان داشت: «حقایق کلیدی مربوط به این طرح پژوهشی در گزارش‌ها نیامده است. به زودی برنامه‌ای به نام “Facebook Research App” به بازار عرضه می‌شود که حاصل پژوهش‌های انجام‌گرفته در طول این طرح است.»
وی تصریح کرد که جوانان 13 تا 19 سال فقط بخش کوچکی از این طرح هستند.
 

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «این کار به هیچ عنوان جاسوسی نیست چراکه تمامی افرادی برای حضور در این طرح ثبت نام کردند، به طور کامل در جریان کار هستند و برای این حضور مبالغی هم دریافت نموده‌اند و کمتر از 5 درصد افراد شرکت‌کننده، نوجوان هستند و تمامی این افراد، رضایت‌ والدین خود را به صورت کتبی جلب نموده‌اند.»
 
این اپلیکیشن پژوهشی به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
هر توسعه دهنده‌ای که از گواهینامه سازمانی خود برای توزیع این برنامه در بین کاربران استفاده کند، گواهینامه وی ابطال خواهد شد و این کار برای حفاظت از کاربران و اطلاعات آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
کد مطلب: 55578
برچسب ها: فیس بوک iOS
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام