۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۲

رأی دادگاه کوالکام و اپل به نفع اپل صادر شد

ایتنا- قاضی پرونده شکایت کوالکام از اپل، خسارت‌های درخواستی این کمپانی سازنده تراشه‌های قدرتمند را محدود کرده است و در ادامه به بی‌گناهی اپل در اتهام نقض یکی از ثبت اختراع‌های کوالکام رأی داده است.
رأی دادگاه کوالکام و اپل به نفع اپل صادر شد
قاضی پرونده شکایت کوالکام از اپل، خسارت‌های درخواستی این کمپانی سازنده تراشه‌های قدرتمند را محدود کرده است و در ادامه به بی‌گناهی اپل در اتهام نقض یکی از ثبت اختراع‌های کوالکام رأی داده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت engadget، کمپانی کوالکام در چندین دعوای قانونی با اپل موفقیت‌های زیادی به دست آورده است اما به نظر می‌رسد که به‌تازگی اوضاع تغییر کرده است.
اپل چندی پیش از دادگاه درخواست کرده بود تا آسیب‌های احتمالی در شکایت ثبت اختراع کوالکام را به مدت‌زمان قبل از تنظیم آن دادخواست در سال 2017 میلادی محدود کند و قاضی آن را پذیرفته است.
 
به‌ این‌ ترتیب در صورت موفق بودن این درخواست اپل، کوالکام نمی‌تواند بر اساس سال‌های متمادی از این کمپانی درخواست ضرر و زیان بکند. همچنین قاضی این پرونده در ادامه تشخیص داد که اپل حقوق یکی از دو ثبت اختراعی که پیش‌ازاین به نقض آن متهم شده بود را نقض نکرده است.
 
 
 
این ثبت اختراع‌ها با یکی از دو شکایات کمیسیون تجارت بین‌المللی کوالکام در ارتباط است که البته آن‌هم بر اساس برنامه پیش نرفت.
کمیسیون تجارت بین‌المللی هنوز تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده است اما تا اینجای کار تشخیص داده است که اپل تنها یک ثبت اختراع را نقض کرده است و به همین دلیل نیازی به ممنوعیت واردات محصولات این کمپانی دیده نمی‌شود.

البته دیگر کمپانی‌ها اغلب به امید فشار روی حریف‌های خود از شکایت‌های ایالات‌متحده و کمیسیون تجارت بین‌المللی دفاع می‌کردند که این امر در رابطه با مورد اپل و کوالکام اتفاق نیفتاد.
 
لازم به ذکر است که دلیلی اصلی شکایت کوالکام، به طرح دعوی سابق اپل از این کمپانی بازمی‌گردد که اپل در آن کوالکام را به سوءاستفاده از تسلطش برای اجحاف کردن در قیمت محصولات وایرلس خود متهم کرده بود.
البته این شکایت‌ها با موفقیت یکی و شکست دیگری ادامه خواهد داشت و این دعوای قانونی انتها ندارد.
 
کد مطلب: 55552
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام