کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارجاع پرونده سایت دیوار به دادسرا

17 بهمن 1397 ساعت 13:54

ایتنا - ​​​​​​​دادستان کل کشور از ارجاع پرونده سایت دیوار به دادسرا خبر داد.



حجت الاسلام والمسلمین منتظری صبح چهارشنبه در حاشیه نشست خبری آغاز به کار دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا پلیس فتا از مقامات قضائی درخواست کرده است که به برخی از جرایم رخ داده در سایت دیوار ورود پیدا کند؟ اظهار کرد: پرونده این موضوع ظاهراً دیروز ارجاع شده و دادسرا به آن رسیدگی می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان مجلس درخواست کرده‌اند که جلسه دادگاه آقای فریدون به صورت علنی برگزار شود و در این مورد افکار عمومی نیز چنین انتظاری دارند، تصریح کرد: از نظر قانونی اینکه رسیدگی به پرونده متهمی علنی باشد یا خیر؟ به تشخیص قاضی باز می‌گردد و او باید چنین خواسته‌ای داشته باشد و ما نمی‌توانیم به قاضی بگوییم که جلسه‌ای را علنی برگزار کند یا غیرعلنی. دادگاه علنی است ولی اینکه افراد حضور داشته باشند و مطالب مطرح شده در آن دادگاه منتشر شود یا نشود، تصمیمی است که قاضی می‌گیرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که مدعی بود شاهد بی بند و باری‌های گسترده در فضای مجازی هستیم و آیا قوه قضائیه برای رسیدگی به این موضوع تصمیم خاصی گرفته است، اظهار کرد: رسیدگی به این موضوع فقط وظیفه قوه قضائیه نیست و فقط برخورد قضائی نیز در این ارتباط کافی نیست. باید کار فرهنگی انجام شود و در این چهارچوب فضای مجازی مورد رسیدگی شود. بخش‌های هنری و هنرمندان نیز باید مقداری در این مسیر حرکت کنند و همانطور که گفتم فقط برخورد قضائی کافی نیست.

وی افزود: اگر ما این ولنگاری‌ها را رها کنیم دود آن به چشم مردم می‌رود و خانواده‌ها آسیب می‌بینند. ما انتظار داریم که در دیگر دستگاه‌های مسئول نیز در این زمینه همکاری و همراهی کنند و قطعاً دستگاه قضائی نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه موفق باشد. ما انتظار داریم که بخش‌های مختلف مسئول به صحنه بیایند و در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.


کد مطلب: 55546

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55546/ارجاع-پرونده-دیوار-دادسرا

ايتنا
  https://www.itna.ir