۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲

راهنمای خرید کولر گازی

اگر قصد خرید کولر گازی گری دارید و دچار سردرگمی و عدم شناخت کافی در انتخاب کولر گازی مناسب در بازار ایران هستید، لازم است به مواردی که در این مطلب ذکر خواهد شد توجه لازم را داشته باشید.
راهنمای خرید کولر گازی
------------------------ رپرتاژ آگهی ------------------------




اگر قصد خرید کولر گازی گری دارید و دچار سردرگمی و عدم شناخت کافی در انتخاب کولر گازی مناسب در بازار ایران هستید، لازم است به مواردی که در این مطلب ذکر خواهد شد توجه لازم را داشته باشید.

در ابتدا باید پاسخی برای سوالات اساسی و اولیه زیر داشته داشته باشید :
• برای چه متراژی قصد خرید کولر گازی دارید ؟
• مکان مورد نظر شما چه نوع کاربری اعم از تجاری، اداری، مسکونی و … دارد ؟
• میزان جریان مجاز کنتور برق شما چند آمپر می باشد ؟
• برای کدام شهر یا منطقه آب و هوایی قصد خرید دارید ؟
• ارتفاع سقف، تعداد،نوع و جهت پنجره ها چگونه است ؟
• تعداد افراد ساکن در آن مکان چه میزان می باشد ؟
• لوله کشی و جا نمایی اسپلیت در واحد شما صورت گرفته است ؟

با جوابگویی به این سوالات، نوع دستگاه و ظرفیت آن توسط کارشناس مشخص می شود، ولی در اینجا باید توجه داشته باشید اگر لوله کشی کولر گازی در واحد شما صورت گرفته باشد، شما می بایست با توجه به سایز لوله های مسی موجود، دستگاه خود را انتخاب نمایید، چون هر اسپلیت با توجه به برند و ظرفیت دارای سایز لوله متفاوتی می باشد که در صورت وجود مغایرت مشکلاتی را برای شما در پی خواهد داشت.

اکنون برای انتخاب بهینه و منطقی با توجه به نیاز شما باید شناخت بهتری نسبت به نوع و  قیمت انواع کولرگازی گری داشته باشید که برای این امر دسته بندی زیر قابل رویت است.

منطقه جغرافیایی نقشی تعیین کننده در انتخاب نوع کولر گازی دارد که در اصل محدوده دمایی کارکرد دستگاه، محدوده جغرافیایی مناسب جهت دستگاه را مشخص می نماید. کمپرسورها مهمترین بخش در یک سیکل تبرید می باشند که قسمت اعظم مصرف برق و راندمان دستگاه مربوط به این قسمت می باشد. کمپرسورها از لحاظ ساختار به اقسام مختلفی تقسیم می شوند که در کولرهای گازی های معمولا از نوع پیستونی، روتاری و در ظرفیت های بالاتر از نوع اسکرال استفاده می شود.
 


نوع کمپرسور کاربرد و مصارف آن

کولر گازی موتور پیستونی گری
تکنولوژی قدیمی – پر مصرف تر نسبت به اقسام دیگر- قابلیت کارکرد در مناطق معتدل و حاره ای روتاری تکنولوژی بروز- قابلیت اینورتر و کم مصرف بودن نسبت به سایر کمپرسور ها– مبرد دوستدار محیط زیست- قابلیت کارکرد اغلب در مناطق معتدل و در بعضی مدل ها در مناطق گرم وسوزان با تکنولوژی اینورتر حاره ای- دامنه وسیع ظرفیتی اسکرال ظرفیت های بالای ۲.۵ تن (36000) تبرید- قابلیت اینورتر- قابلیت کارکرد در مناطق معتدل و حاره ای تکنولوژی اینورتر در کمپرسورها جلوگیری از شوک آمپر شدید در زمان استارت، جلوگیری از خاموش روشن و شدن های متوالی، مدیریت دور کمپرسور با توجه به شرایط بهینه مصرف، کم صدا بودن و داشتن تنطیم دمایی دقیق تر را میسر می کند.

ظرفیت کولر گازی بر حسب Btu/hr بیان می شود که ( British Thermal Unit ) واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی می باشد. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک درجه از ۶۰ درجه فارنهایت به ۶۱ درجه فارنهایت برساند. میزان ظرفیت لازم برحسب Btu/hr در شهر تهزان بصورت کاملا تقریبی برای کاربری مسکونی در جدول زیر نمایش داده شده است.

 

ظرفیت ( BTU/h ) حدود تقریبی متراژ (متر مربع مساحت کف)
۹۰۰۰ تا ۱۵
۱۲۰۰۰ ۱۵ تا ۲۲
۱۸۰۰۰ ۲۲ تا ۳۷
۲۴۰۰۰ ۳۷ تا ۵۵
۳۰۰۰۰ ۵۵ تا ۷۰


نکات مهم در خرید اسپلیت گری :

از دیگر نکات مهمی که باید در خرید یک کولرگازی مد نظر داشته باشید، رده انرژی سازمان استاندارد، محل قرارگیری پنل خارجی، شدت صدای پنل داخلی و خارجی، میزان پرتاب باد، فیلتراسیون هوا، ابعاد و وزن دستگاه می باشد.

مطالب کلی که هر شخص برای خرید کولر گازی لازم است بداند مطرح شد، اما بخش اصلی و اساسی انتخاب برند و شرایط گارانتی محصول می باشد که در اینجا شما اگر برند های مطرح در زمینه تهویه مطبوع را نشناسید از کیفیت محصول انتخابی خود اطمینان حاصل نمی کنید و نکته دیگر اگر برند خوبی را انتخاب کردید چگونه از پشتیبانی و شرایط گارنتی محصول در ایران مطمئن می شوید زیرا بعضی شرکت ها بصورت مقطعی و حتی اسمی این برند ها را ساپورت می کنند و تضمینی جهت ارائه خدمات در آینده برای کالای خریداری شده شما نمی تواند باشد.

گری تهویه ایرانیان با افتخار نماینده برند گری از برندهای سطح یک جهانی جهت کولر گازی و اسپلیت در بازار ایران می باشد و با اطمینان کامل از محصول خود برای اولین بار در ایران کمپرسورهای دستگاه ها را به مدت ۵ سال بدون قید و شرط و دو سال کلیه قطعات و ۱۰ سال پشتیبانی را به عهده گرفته است.
 
 
کد مطلب: 55543
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام