۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰

با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید!

با جست و جوی عبارت خرید و فروش سیم کارت در اینترنت می‌توانید از قیمت‌های سیم کارت‌های مختلف اپراتورها و شماره‌های رند و غیر رند آگاه شوید.
با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید!
------------------ رپرتاژ آگهی --------------------


حدود ۲۴ سال پیش در روزنامه‌های ایران آگهی با تیتر” فراخوان برای ثبت نام نخستین شبکه تلفن متحرک جیبی” چاپ شد که برای خوانندگان عجیب بود.
تیرماه ۱۳۷۲ اولین ثبت نام سیم کارت تلفن همراه در کشور آغاز شد که البته استقبال چندانی از آن نشد و بعدها با بازایابی و جذب مردم به این کالا به تدریج صف‌های طولانی برای خرید سیم کارت در شهرهای ایران بسته شد و سیم کارت با قیمت‌های گرانی حتی به قیمت ۳۰ میلیون تومان” با شعار: با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید” فروخته شد.
 
آن دوران تلفن همراه کالایی لوکس و گران به شمار می‌آمد که هرکسی توانایی خرید آن را نداشت و البته افراد هم چندان به ضرورت استفاده از آن پی نبرده بودند. با روی کار آمدن سیم کارت، شغل‌های متعددی در زمینه خرید و فروش سیم کارت و کالاهای مربوط به تلفن همراه ایجاد شد که این خود اشتغال زایی محسوب می‌شود.
 
 
سیم کارت از کجا آمد؟
سیم کارت، کارت هوشمندی است که به طور امن کلیدهای مشترک سرویس دهنده را برای شناساندن یک تلفن همراه در خود نگه می‌دارد.
سیم کارت به کاربر خود این امکان را می‌دهد که گوشی خود را با خارج کردن سیم کارت و انتقال به گوشی دیگری تغییر دهد. نخستین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی فکر سیار کردن تلفن و استفاده از آن در تمام نقاط در کشورهایی مانند فنلاند، سوید و نروژ شروع شدو به تدریج به کشورهای دیگر دنیا سرایت کرد. در سال‌های اولیه دهه ۱۹۸۰ میلادی ایده استفاده از تلفن‌های دیجیتال در اتومبیل‌ها شکل گرفت.

اندازه سیم کارت در طی سال‌ها تغییر کرده است و به شکل مینی، میکرو سیم و نانوسیم با گوشی‌های مختلف کار می‌کند. در واقع با کوچک شدن گوشی‌های همراه اندازه سیم کارت‌ها هم تغییر کرده است.
 
سیم کارتهای کنونی
این روزها سیم کارت کالایی ارزان قیمت شده است که در دسترس همگان هست.
سیم کارت به دو نوع اعتباری و دایمی تبدیل شده است که کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغ نسبتا اندکی سیم کارتی تهیه کنند.
در سال‌های اولیه ورود سیم کارت در ایران تنها اوپراتور همراه اول سیم کارت تلفن همراه در اختیار افراد قرار می‌داد اما به تدریج با متداول شدن این کالا اپراتورهای دیگری مانند ایرانسل و تالیا و بعدها رایتل روی کار آمدند که موجب ایجاد بازار رقابتی در ارایه خدمات و ارزان شدن سیم کارت داشت. هرچند که بعد از مدتی تالیا از دور رقابت خارج شد.
 
با جست و جوی عبارت خرید و فروش سیم کارت در اینترنت می‌توانید از قیمت‌های سیم کارت‌های مختلف اپراتورها و شماره‌های رند و غیر رند آگاه شوید.
مثلا در سایت دیوار که یکی از مراجع خرید و فروش کالاست که البته منبعی ارزان هم محسوب می‌شود می‌توانید قیمت‌ها و شماره‌های رند و غیر رند سیم‌کارت‌ها را با قیمت‌های مختلف، نو یا کارکرده مشاهده کنید و بنا به شهر یا محله‌ای که هستید، سیم کارتی را خریداری کنید و یا در صورت داشتن سیم کارتی که دیگر به آن نیاز ندارید، می‌توانید آن را در همین سایت به فروش برسانید تا افرادیکه به آن نیاز دارند با شما تماس گرفته و آن را با پرداخت مبلغی و انتقال سند به نام آنها از شما خریداری کنند.
منبع : ویرلن
 
 
کد مطلب: 55521
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام