۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

مشخصات و قیمت بسترن کار کرده در سایت دیوار

هر چند در بازار خودروهای چینی، محصولات جک و ام وی ام، گوی سبقت در فروش را در اختیار دارند اما کارشناسان خودرو معتقدند بسترن از نظر فناوری خودروسازی بالاتر از دیگر محصولات چینی قرار می‌گیرد.
مشخصات و قیمت بسترن کار کرده در سایت دیوار
------------------------- رپرتاژ آگهی --------------------




تا همین چند ماه پیش، کراس اوورهای چینی تنها محصولات این کشور بودند که در کلوب خودروهای ۱۰۰ میلیون تومانی طبقه‌بندی می‌شدند.
اما حالا، بسترن هم که یک سدان چینی است به این کلوب وارد شده و حتی خرید بسترن کارکرده هم با قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار خودروی کشور صورت می‌گیرد.
 
بسترن را می‌توان آیینه‌ای تمام‌نما از سرگذشت سیاسی و اقتصادی کشور چین دانست؛ کشوری که در میانه قرن بیستم رویای کشورداری سوسیالیستی را در سر می‌پروراند اما چند دهه بعد، به بازار اقتصاد آزاد پیوست و حالا به یکی از قدرت‌های این بازار تبدیل شده است.
 
گروه خودروسازی فا به عنوان تولید کننده بسترن در تمام این دهه‌ها در عرصه خودروسازی چین فعال بود.
در سال ۱۹۵۳، گروه فا به عنوان اولین کارخانه خودروسازی چین که به شکلی دولتی اداره می‌شد، با دریافت فناوری از اتحاد جماهیر شوروی آغاز به کار کرد و سه سال بعد اولین محصول آن در چین مورد استفاده قرار گرفت که کامیون چهار تنی جی‌فانگ بود.
 
از جی‌فانگ تا بسترن، راه درازی طی شده است، و گروه فا در طول دو دهه گذشته به جای قرض گرفتن فناوری از متحد قدیمی خود، به سراغ خودروسازان برتر جهان رفته و پلت‌فورم‌های مزدا و فولکس‌واگن را در ساخت بسترن B30 و B50  به کار گرفته.
 
همین نکته موجب شده است که این دو مدل از بسترن بیش از دیگر خودروهای چینی اعتماد مشتریان ایرانی را به دست بیاورند.
هر چند در بازار خودروهای چینی، محصولات جک و ام وی ام، گوی سبقت در فروش را در اختیار دارند اما کارشناسان خودرو معتقدند بسترن از نظر فناوری خودروسازی بالاتر از دیگر محصولات چینی قرار می‌گیرد.
 
بازار مجازی فروش خودرو در سایت دیوار هم موید همین موضوع است.
خرید بسترن کارکرده، با رقمی کمتر از ۱۱۰ میلیون تومان امکان‌پذیر نیست و با وجود این قیمت‌گذاری، می‌بینیم که خرید و فروش آن از رونق نیفتاده است.
 
بسترن B50  که اولین مدل وارد شده از این خودرو به ایران به شمار می‌رود و به دلیل تبلیغات نامناسب در ایران با استقبال گسترده‌ای نیز روبرو نشد، این روزها با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
این مدل از بسترن بین سال‌های ۹۲ تا ۹۴ در ایران عرضه شد و از نظر ظاهری و فناوری با بسترن B50 F کمی تفاوت دارد.
 
B 50 F یا همان بسترن آسا، نه تنها از نظر طراحی بیرونی و اتاق دچار تحول شد، بلکه با اعمال تغییراتی در ساختار ایمنی، توانست چهار ستاره ایمنی را به خود اختصاص دهد.
علاوه بر آن، آسا برای چرخ‌های عقب از سیستم مولتی لینک استفاده می‌کند و فنربندی چرخ‌های جلویی این خودرو نیز از نوع جناغی دوبل است.
تاثیر این امکانات را می‌توان در قیمت آساهای کارکرده دید که بر حسب میزان کارکرد خودرو بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.
 
و اما B30 که پدیده‌ای نوظهورتر از دیگر بسترن‌ها در ایران به شمار می‌رود: ظاهر B30 کمی اسپرت‌تر از دیگر اعضای خانواده‌اش است و شاید با این ترفند بتواند بین خریداران جوان‌تر خودرو در ایران جای خود را باز کند.

این خودروی چهارسیلندر با پیشرانه ۱۶ سوپایه و حجم ۱.۶ لیتری از سال ۹۶ در بازار ایران عرضه شد. به همین دلیل بیشتر نمونه‌های کارکرده از این خودرو در بازار، کارکرد زیادی ندارند. برای مثال با رقمی در حدود ۱۱۲ تا ۱۱۵ میلیون تومان می‌توان برای خرید بسترن کارکرده از نوع B30  با کارکردی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر اقدام کرد.
منبع : ویرلن
 
کد مطلب: 55520
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام