۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰

ترک فیس بوک چه حس و حالی دارد؟

ایتنا - اگر از آخرین بازدید شما از فیس بوک یک ماه گذشته باشد، احتمالاً احساس نشاط و خواهید داشت و از زندگی بیشتر لذت می‌برید.
ترک فیس بوک چه حس و حالی دارد؟
علیرغم اطلاعاتی که در سال گذشته پیرامون رسوایی‌های فیسبوک منتشر شد، اما به‌نظر نمی‌رسد که کاربران تصمیم گرفته باشند حساب کاربری خود را برای همیشه ببندند. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شاید ترک فیسبوک – حتی بصورت موقتی – بتواند مثمرثمر باشد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از technologyreview، پژوهشگران دانشگاه استنفورد و دانشگاه نیویورک، گروهی متشکل از نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را که به‌طور میانگین یک ساعت در روز به فیسبوک سر می‌زدند، مورد مطالعه قرار دادند.
سپس در زمان انتخابات میان‌دوره‌ای در سال گذشته که در ایالات متحده در حال برگزاری بود، به‌طور تصادفی از نیمی از آنها خواستند به مدت چهار هفته حساب کاربری‌شان را ببندند و در عوض، به آنها ۱۰۲ دلار پرداخت کردند و از افراد مورد مطالعه، به‌طور مرتب خواسته می‌شد تا از طریق پیام‌های نوشتاری، حال و احوالشان را بیان کنند.
 
گروه «ترک‌کننده» شاهد اثرات متعددی بود.
نخست، آنکه این افراد زمان بیشتری را با دوستان و خانواده خود صرف کردند. آنها زمان فراغت‌شان را در رسانه‌های اجتماعی به‌سر نمی‌بردند و در عوض تصمیم گرفتند بخش زیادی از آن را به تماشای تلویزیون بپردازند.
آنها در مقایسه با گروه کنترل‌کننده، به‌میزان قابل‌توجهی خوشحال‌تر بودند. این افراد در جریان اخبار قرار می‌گرفتند و جهت‌گیری سیاسی کمتری نیز پیدا کرده بودند. آنها همچنین پس از اتمام مطالعه، واقعاً تصمیم گرفتند که زمان کمتری را در فیسبوک صرف کنند.
 
 
این تحقیق، باورهای پیشین مبنی بر اینکه فیسبوک مزایای زیادی را برای کاربران خود به‌همراه دارد را به چالش کشید.

پژوهشگران در گزارش خود چنین نوشتند: «هرگونه بحث در مورد معایب رسانه‌های اجتماعی نباید این واقعیت را نادیده بگیرد که آنها البته نیازهای عمیق و گسترده جامعه را هم برآورده می‌سازند. اما افراد مورد مطالعه ما یاد گرفتند بدون فیسبوک می‌توانند از زندگی‌شان لذت ببرند؛ حتی بیش از آنچه که فکرش را می‌کردند.»
 
کد مطلب: 55508
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام