۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶

مزایای سفر با قطار به مشهد

اگر بین انتخاب هواپیما و قطار مردد مانده اید و قصد انتخاب یکی از این دو را دارید، با ما همراه باشید تا در مورد مزایای سفر با قطار به مشهد اطلاعات بیشتری در اختیار شما بگذاریم.
مزایای سفر با قطار به مشهد
--------------------- رپرتاژ آگهی -----------------------




مشهد به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد سفری کشور برای هرکسی آنقدر هیجان و جاذبه دارد که وقتی حرف از سفر به مشهد می شود، کمتر کسی به این فکر می کند که اصلا چطور به مشهد برویم؟
همه فقط به زودتر رسیدن به مقصدشان فکر می کنند! اما مسلما اگر قرار باشد با خودروی شخصی سفر کنید و راننده هم خودتان باشید، مسلما نحوه رفتن و مسیر رانندگی حتما یکی از دغدغه هایتان خواهد بود. حتی ممکن است به این فکر کنید که ایکاش با قطار یا هواپیما بروید که دیگر زحمت رانندگی بردوشتان نباشد. حال اگر بین انتخاب هواپیما و قطار مردد مانده اید و قصد انتخاب یکی از این دو را دارید، با ما همراه باشید تا در مورد مزایای سفر با قطار به مشهد اطلاعات بیشتری در اختیار شما بگذاریم.

هواپیما گزینه بهتری برای سفر است یا قطار؟
برای سفر انتخاب شما قطار است یا هواپیما؟ فقط به سریعتر رسیدن با هواپیما فکر می کنید یا مثلا هزینه های سفر با هواپیما را هم در نظر می گیرید؟ هیچ یک از ترس ها و محدودیت های سفر با هواپیما برای شما مشکل ساز نیستند؟ یا زحمت آنها را برای زودتر رسیدن به جان می خرید؟ با یک نقد اساسی و کامل با ما باشید.
با اینکه همه فکر می کنند برای یک سفر طولانی هواپیما انتخاب بهتری است، اما باید یک حقیقت را با شما در میان بگذاریم. هواپیما فقط سریع تر است، سریع بودن همیشه دلیل بهتر بودن نیست! شما در سفر با هواپیما فقط زودتر به مقصد می رسید، اما محدودیت های زیادی پیش رویتان است. برای مثال محدودیت بار هواپیما یکی از مسائلی است که در مقایسه سفر با قطار خودنمایی می کند. در قطار می توانید بار بیشتری به همراه ببرید و اما هواپیما نه!

ترس های سفر با هواپیما، فاجعه ای بزرگ پیش روی مسافران
هنوز به ترس های سفر با هواپیما اشاره نکرده ایم. تقریبا ترس از ارتفاع یکی از رایج ترین ترس های موجود در تمام دنیاست. یکی از دلایلی هم که خیلی ها هواپیما را برای سفر انتخاب نمی کنند همین ترس از ارتفاع است. البته باید به ترس از محیط های بسته هم اشاره کنیم که یکی دیگر از ترس های رایج در سفر با هواپیماست. خانم های باردار محدودیت سفر با هواپیما دارند، بخاطر تغییر فشار هوا در ارتفاع ممکن است دچار سردرد و یا حالت تهوع شوید و با اینکه نباید خیلی هم غیر منصفانه در مورد هواپیما نقد کنیم، اما واقعا سفر با قطار گزینه بهتری است. شاید به همین دلیل است که زائران امام رضا بلیط قطار مشهد را به سفر با هواپیما ترجیح می دهند.
 

مزایای سفر با قطار چیست؟
یکی از بهترین مزایای قطار این است که بر خلاف فرودگاه ها، ایستگاه های قطار خارج از سفر قرار ندارند. حتی گاهی در فاصله نزدیکی به مراکز شهر های ساخته شده اند. پس قطار دسترسی آسان تری دارد و به همین دلیل هزینه های جابجایی زیادی به شما تحمیل نمی شود، زمان کمتری هم برای جابجایی صرف خواهید کرد.
قطار امن ترین وسیله حمل نقل در دنیاست، چه برای سفر و چه برای حمل و نقل بار. همیشه نرخ خطرات موجود در سفر با قطار کمتر اند و در صورت بروز حادثه، افراد کمتری در قطار ها آسیب می بینند تا مسافران یک هواپیما. همیشه در سفر با هواپیما جان تمام مسافران حاضر در خطر است در صورتیکه در سفر با قطار تعداد کمتری در معرض آسیب هستند.
قطار از جمله ابتدایی ترین وسیله های حمل و نقل در کشور است و سابقه قدیمی تری دارد. به همین دلیل مسیرهای ریلی گستردگی زیادی در سراسر کشور دارند. امروزه حتی برای سفر به کوچکترین شهرهای کشور هم مسیر های ریلی وجود دارد. اگر اهل سفر باشید و وسایل نقلیه مختلفی را تجربه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که سفر با قطار راحتی بیشتری دارد. کوپه های قطار فضای استراحت و آسایش بیشتری را برای شما فراهم می کنند. به خصوص برای سفرهای خانوادگی سفر با قطار محیط دوستانه تر و خانوادگی تری را برای شما به وجود می آورد.


دردسرهای خرید اینترنتی بلیط هواپیما بیشتر است یا قطار؟
سالهاست دوره مراجع به مراکز فیزیکی خرید بلیط گذشته است. دیگر کسی برای تهیه بلیط قطار و هواپیما به آژانس های مسافرتی مراجعه نمی کند. یکی دیگر از مزیت هایی که سفر با قطار برای شما به وجود می آورد، امکان رزرو و خرید اینترنتی بلیط قطار برای چندین هفته یا حتی یک ماه بعد است. اما برای رزرو بلیط هواپیما معمولا بازه زمانی کمتری در نظر گرفته می شود.
حال که در مورد خرید بلیط صحبت می کنیم فرصت مناسبی است که در مورد قیمت بلیط هواپیما و قطار هم یک مقایسه کلی انجام دهیم. تقریبا همه می دانیم که قیمت بلیط هواپیما همیشه گران تر از قطار یا اتوبوس است. با اینکه بلیط هواپیما در کلاس های مختلفی فروخته می شوند تا همه بتوانند فرصت سفر با هواپیما را داشته باشند، اما همچنان سفر با هواپیما خیلی مقرون به صرفه نیست.
البته قطار هم کلاس های مختلفی دارد و وقتی تصمیم داشته باشید با قطار های خاص کشور سفر کنید، هزینه بیشتری پیش روی شماست، اما هنوز سفر با قطار به صرفه تر است.
 
 
کد مطلب: 55497
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام