کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندروید Q و امکان به روزرسانی معکوس اپلیکیشن‌ها

16 بهمن 1397 ساعت 15:53

ایتنا- اندروید Q به کاربران این امکان را می‌دهد که بتواند روز اپلیکیشن‌ها به روزرسانی معکوس انجام دهند و اپلیکیشن را به حالت قبلی خود بازگردانند.


به‌روزرسانی‌ مسئله‌ای است که همیشه افکار را به سمت «حرکت رو به جلو» معطوف می‌کند و اکثر افراد بر این باور هستند که در به‌روزرسانی، اشکالات برطرف می‌شود، بهبودها و پیشرفت‌های مختلفی اتفاق می‌افتد و قابلیت‌های جدیدی به برنامه اضافه می‌شود.
البته این امکان هم هست در یک به‌روزرسانی، اتفاق خاصی نیفتد و تغییرات به گونه‌ای باشد که در نگاه اول هیچ مطلب یا نکته خاص و مفیدی در آن یافت نشود.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اوبرگیزمو، اگر شما هم تمایل ندارید که اپلیکیشن فعلی خود را حذف کنید و یک نسخه قدیمی‌تر از آن را روی گوشی خود نصب کنید، فقط اندروید Q است که می‌تواند به شما کمک کند.
به نظر می‌رسد که گوگل بتواند به کاربران خود کمک کند که به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها را به صورت معکوس درآورند.
 
توسعه دهندگان XDA که روی پروژه یافتن قابلیت‌های اندروید Q کار می‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که اندروید Q توان انجام چنین کاری را دارد و دیگر لازم نیست که اپلیکیشن حذف شود و نسخه قبلی آن راه‌اندازی شود.
بر اساس نتایج این گروه، مراجعی وجود دارد که نشان می‌دهد اندروید Q به کاربران اجازه برگشت به نسخه‌های قبلی برنامه‌ها را می‌دهد.

 

گفتنی است که هنوز وجود یا عدم وجود چنین قابلیتی به صورت قطعی روشن نشده است، ولی اگر چنین خصوصیتی، واقعا وجود داشته باشد، واقعا عالی و منحصر به فرد است و در صورتی که یک اپلیکیشن در نسخه به‌روزرسانی خود نتواند خواسته‌ها و انتظارات کاربران را برآورده کند، کاربران قادر خواهند بود که همان نسخه قبلی را نصب نمایند.
 
به عنوان مثال، اسنپ‌چت را در نظر بگیرید که بسیاری از کاربران، نسخه جدید آن را نپسندیدند و ترجیح دادند که از همان نسخه قبلی استفاده کنند. با فعال شدن این قابلیت در اندروید Q، کاربران به راحتی می‌توانند به همان نسخه قبلی برگردند.

پیش‌نمایش توسعه دهنده اندروید Q  هنوز منتشر نشده است و امید است که عرضه این نسخه از اندروید زیاد زمان نبرد و به زودی در اختیار کاربران قرار بگیرد.
 


کد مطلب: 55488

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55488/اندروید-q-امکان-روزرسانی-معکوس-اپلیکیشن-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir