۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹
توسط مایکروسافت صورت می‌گیرد:

ایجاد محدودیت‌های اخلاقی برای فناوری شناسایی چهره

ایتنا - قرار است مایکروسافت تا پایان ماه مارس به پیده‌سازی اصول اخلاقی خود در زمینه فناوری شناسایی چهره بپردازد.
ایجاد محدودیت‌های اخلاقی برای فناوری شناسایی چهره

به گزارش ایتنا به نقل از بلومبرگ، مایکروسافت درنظر دارد تا پایان ماه مارس (فروردین)، به پیاده‌سازی اصول اخلاقی که خودش برای فناوری شناسایی چهره تدارک دیده است، بپردازد.
 
این شرکت در ماه دسامبر گذشته(آذر) گفت که برای کنترل نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، باید قوانینی به تصویب برسند.
براد اسمیت(رئیس و معاون حقوقی مایکروسافت) در یک مصاحبه گفت: «ما باید در پیاده‌سازی این اصول پیشتاز باشیم؛ هرچند که برخی از شرکت‌های دیگر نیز برای خود اصولی در این زمینه دارند.»
 
آقای اسمیت گفت این شرکت درنظر دارد تا پایان ماه مارس به عملیاتی کردن اصول خود بپردازد که شامل بنا کردن سامانه‌های کنترلی و ابزارهای مهندسی و آزمون به‌منظور حصول اطمینان از هماهنگی آنها با اهداف مایکروسافت هستند.
 
 
گفتنی است استفاده از نرم‌افزارهای شناسایی چهره از سوی مراجع اعمال قانون، امنیت مرزها، و سایر نهادهای دولتی در ارتش ایالات متحده سبب بروز نگرانی‌هایی درباره خطرات این ابزارهای نظارتی شده است.
به گزارش ایتنا، تحقیقات نشان می‌دهد که تعدادی از محبوب‌ترین محصولات در این زمینه، اشتباهاتی می‌کنند و در خصوص افراد دارای پوست تیره، این اشتباهات بیشتر نیز هستند.
 
اسمیت می‌گوید: «این اصول سبب محدودسازی برخی از کاربردها خواهد شد و البته این اصول لزوماً مانع از آن نخواهد شد که مایکروسافت فروش این فناوری را به نهادهای دولتی معوق سازد.»

به همین دلایل، مایکروسافت پیشنهادهای زیادی را رد کرده است. آقای اسمیت می‌گوید یکی از این پیشنهادها، خواهان برقراری سامانه‌های نظارتی در پایتخت کشوری بود که حقوق بشر در آن چندان رعایت نمی‌شد. پیشنهاد دیگر، مربوط بود به به‌کارگیری این سامانه‌ها توسط یک نهاد اعمال قانون در ایالات متحده که به باور مایکروسافت، منجر به تبعیض می‌شد.
 
آقای اسمیت در پاسخ به این پرسش که آیا مایکروسافت با نهادهای اعمال قانون در چین نیز وارد همکاری خواهد شد یا نه، گفت: «همکاری با دولت چین، قطعاً به پرسش‌هایی جدی دامن خواهد زد و از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد که دولت چین مایل است از شرکت‌های محلی برای تأمین فناوری شناسایی چهره استفاده نماید.»
 
کد مطلب: 55481
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام