کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مبارزه با بلایای طبیعی با کمک آیفون

سايت خبری ايتنا , 12 بهمن 1397 ساعت 1:25

ایتنا- در حالی که این روزها خلاقیت در ساخت تلفن های همراه هوشمند وارد رکورد سختی شده است اما کمپانی اپل به دنبال راهی است تا بتواند این رکورد را بشکند. البته این راه به حسگرهای ادغام شده در صفحه نمایش و دیگر راهکارهای نه‌چندان جذاب محدود نمی‌شود بلکه اپل تصمیم دارد تا با ثبت اختراع جدید خود به مبارزه با بلایای طبیعی برود.


در حالی که این روزها خلاقیت در ساخت تلفن های همراه هوشمند وارد رکورد سختی شده است اما کمپانی اپل به دنبال راهی است تا بتواند این رکورد را بشکند.
البته این راه به حسگرهای ادغام شده در صفحه نمایش و دیگر راهکارهای نه‌چندان جذاب محدود نمی‌شود بلکه اپل تصمیم دارد تا با ثبت اختراع جدید خود به مبارزه با بلایای طبیعی برود.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، در گزارشی که به واسطه موسسه CDP به عنوان سازمان غیرانتفاعی فعال در زمینه بررسی تاثیرات زیست محیطی کمپانی‌ها منتشر شده است، اپل خلاقیت‌های زیادی را برای جلوگیری از روند تغییرات آب و هوایی کره زمین به کار گرفته است که نگاهی به آن‌ها خالی از لطف نیست.
 
این کمپانی در این رابطه اظهار کرد که: «از آنجایی که مردم این روزها رویدادهای شدید آب و هوایی را با فراوانی بیشتر تجربه می‌کنند، نیاز به اطمینان و آمادگی در عرصه امنیت شخصی و سلامت کسانی که دوستشان دارند کاملا پیش‌بینی شده است. اما نگران نباشید زیرا محصولات اپل می‌توانند به عنوان یک آژیر خطر یا چراغ قوه کار کنند، آنها می‌توانند دستورالعمل های کمک‌های اولیه را برای افراد آماده کنند، می‌توانند به عنوان رادیو خدمت کنند، می‌تواند با استفاده از باتری اتوموبیل‌ها یا اهرم‌های دستی شارژ شوند.»
 


مسلم است که تمامی تلفن‌های همراه هوشمند موجود در جهان می‌توانند در مواقع نیاز این کارها را انجام بدهند، اما نکته اینجا است که ثبت اختراع جدیدی که به تازگی توسط اپل انجام شده است به نوعی چشم‌ها را روی حقیقت باز می کند.
این ثبت اختراع نشان می‌دهد که چگونه ساعت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند آینده می‌توانند گازهای کشنده نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و مونوکسید نیتروژن را شناسایی کنند. این گجت‌ها هم‌چنین می‌توانند وجود گاز متان را نیز شناسایی کنند.
 
اگر چه توسعه آینده این ثبت اختراع به هیچ عنوان تضمین شده نیست، اما به نوعی نشان دهنده جهت گیری‌های آینده اپل در صنعت ساخت تلفن‌های همراه هوشمند است.

افزودن این ثبت اختراع به نمونه‌های قبلی از سنسورهای تشخیص فشار، رطوبت و گاز می‌تواند تا حدی خیال ما را از بابت نجات یافتن از بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی کره زمین راحت کند.
 


کد مطلب: 55480

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55480/مبارزه-بلایای-طبیعی-کمک-آیفون

ايتنا
  https://www.itna.ir