کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جنگ مایکروسافت و موزیلا بر سر کرومیوم

سايت خبری ايتنا , 12 بهمن 1397 ساعت 22:59

ایتنا- مایکروسافت چندی پیش پرچم سفید خود را بالا برد و بالاخره مجبور شد که راه جدیدی را برای توسعه مرورگری وب خود انتخاب کرده و از توسعه کرومیوم بهره‌مند شود. در همین راستا این کمپانی مقامات موزیلا را تحت فشار قرار داد تا به کرومیوم روی بیاورند که در نتیجه، این اقدام با پاسخ سخت مهندسان موزیلا روبرو شد.


مایکروسافت چندی پیش پرچم سفید خود را بالا برد و بالاخره مجبور شد که راه جدیدی را برای توسعه مرورگری وب خود انتخاب کرده و از توسعه کرومیوم بهره‌مند شود.
در همین راستا این کمپانی مقامات موزیلا را تحت فشار قرار داد تا به کرومیوم روی بیاورند که در نتیجه، این اقدام با پاسخ سخت مهندسان موزیلا روبرو شد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب سایت خبری تحلیلی onmsft، کنت آخنبرگ به عنوان یکی از مدیران برنامه تیم Code در مایکروسافت با استفاده از توئیتر به پستی که پیش از این در رابطه با تصمیم موزیلا برای فراموشی توسعه EdgeHTML به نفع توسعه کرومیوم آینده برای مرورگر این کمپانی بود پاسخ داد.
 
او در پست خود اطهار داشت: «زمان آن فرا رسیده است که موزیلا از برج فلسفی خود پایین بیاید. شبکه وب تحت سلطه کرومیوم است و اگر آنها واقعا به وب اهمیت می‌دهند باید به جای ساخت دنیای موازی‌ای که مورد استفاده کمتر از 5 درصد از افراد است با جریان کلی مشارکت کنند.»
 
 
 
توئیت به ظاهر نومید کننده آخنبرگ توسط جمعیت خواهان وب آزاد و مهندسان موزیلا پاسخ داده شد و تمامی آنها به حمایت از تقاضای تداوم شرکت‌هایی پرداختند که در زمینه استانداردهای وب به رقابت می‌پردازند.
یکی از این افراد ادعا کرده بود که نداشتن پیاده‌سازی‌های متعدد از وب به معنای توقف متن‌باز بودن این پلتفرم است و همین امر موجب از بین رفتن خلاقیت می‌شود.
 
البته آخنبرگ در این رابطه شفاف سازی کرده است که تمرکز توسعه برای کمپانی‌ها باید به جای خشنودی از یک موتور رندر جداگانه روی توسعه کدهای متن باز باشد.
قاعدتا تمرکز روی یک کد متن باز ویژه موجب تسریع نوآوری در آن می شود زیرا هر مشارکت کننده به طور مداوم چیزهای جدیدی با خود به همراه می‌آورد.

با این حال به نظر می رسد که موزیلا در مواضع خود پایدار است و به این زودی‌ها قصد ندارد تا تسلیم مقامات مایکروسافت بشود. باید منتظر بود و دید که این مقاومت تا کجا دوام خواهد آورد.
 


کد مطلب: 55478

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55478/جنگ-مایکروسافت-موزیلا-سر-کرومیوم

ايتنا
  https://www.itna.ir