کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس مچ قابلیتی جدید برای دستیار هوشمند گوگل

www.engadget.com , 23 بهمن 1397 ساعت 14:28

ایتنا- گوگل راه حل جایگزین جدیدی را برای قابلیت انطباق صدای موجود در دستیار هوشمند خود در نظر گرفته است که می‌تواند تجربه دریافت نتایجی که جنبه شخصی دارند را بهبود ببخشد.


گوگل راه حل جایگزین جدیدی را برای قابلیت انطباق صدای موجود در دستیار هوشمند خود در نظر گرفته است که می‌تواند تجربه دریافت نتایجی که جنبه شخصی دارند را بهبود ببخشد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیلی engadget، جدیدترین نسخه بتای نرم‌افزار دستیار گوگل برای سیستم عامل اندروید شامل کدهای مرجع ویژه‌ای است که پیش از این در قابلیت فیس مچ(Face Match) دیده شده است.
فیس مچ قابلیتی امنیتی است که می‌تواند چهره شما را اسکن کرده و به این ترتیب دستورات شخصی سازی شده متناسبی را در دستگاه‌های مجهز به دوربین به وجود بیاورد.
 
علاوه بر این شما می توانید دستگاه خود را به حرکات چهره خود عادت دهید و اطلاعاتی که در این باره در سیستم ثبت شده‌اند را به دستگاه‌های دیگر نیز منتقل کنید و پروفایل صورت شما به دلیل مسائل امنیتی ادعا شده توسط برخی از کمپانی‌ها تنها به یک گجت محدود نخواهد ماند.
هم‌چنین شما می‌توانید افراد دیگر را به ساخت پروفایل‌های چهره شان دعوت کنید.
 
 
 
البته هنوز مشخص نیست که فیس مچ چه زمانی عرضه خواهد شد، اما نبود تصاویر و محتواهای دیگر مرتبط با آن در این نسخه بتا نشان دهنده این است که این قابلیت به این زودی‌ها در دسترس قرار نخواهد گرفت.

به این ترتیب در صورت راه یافتن این فناوری به دستگاه های مجهز به دوربین، کاربران می توانند بدون نیاز به ساخت پروفایل صوتی اطلاعات حساس را مشاهده کرده یا فرمان های ویژه‌ای را صادر کنند.
 
البته یکی دیگر از استفاده‌های اصلی این قابلیت برای افرادی است که قادر به تکلم نیستند و این دسته از افراد می‌توانند تجربه استفاده شخصی و خصوصی از لوازم چند کاربره در محیط خانه را داشته باشند.
به این ترتیب باید منتظر بود و دید که این ویژگی چه زمانی به نسخه اصلی نرم‌افزار دستیار گوگل راه خواهد یافت.
 


کد مطلب: 55477

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55477/فیس-مچ-قابلیتی-جدید-دستیار-هوشمند-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir