کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش کنترل آمازون بر فناوری خانه هوشمند

28 بهمن 1397 ساعت 10:32

ایتنا- آمازون به تازگی اعلام کرد که قصد دارد معیارهای کنترلی بیشتری برای فناوری منازل هوشمند انتخاب کند و روش جدیدی را برای توسعه استاندارد خانه هوشمند اتخاذ کند.


شرکت آمازون در حال حاضر در زمینه توسعه و پیشرفت استاندارد رایج در منازل هوشمند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همین موضوع باعث می‌شود که این شرکت بتواند به تولید اسپیکرها، دوربین‌ها، زنگ‌های درب منازل و انواع دستگاه‌های مورد استفاده در خانه‌های مصرف کنندگان ادامه دهد و در این زمینه، یک شرکت پیشگام محسوب شود.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، آمازون به تازگی به جایگاهی در هیئت مدیره اتحادیه زیگبی دست یافته است و با این عضویت می‌تواند در پیاده سازی پروتکل بی‌سیم زیگبی همکاری کند.
زیگبی نسبت به بلوتوث و وای‌فای، معروفیت کمتری دارد اما شباهت زیادی به آنها دارد.
 
زیگبی، یک پروتکل بی‌سیم برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌هاست ولی زیگبی بر خلاف وای‌فای و بلوتوث، فقط مخصوص دستگاه‌های کم‌توان است و این قابلیت را دارد که کار انتقال را در مسافت‌های طولانی‌تری انجام دهد و به همین خاطر بسیاری از کارشناسان و متخصصان، این فناوری را برای دستگاه‎های هوشمند و ساده مانند کلید لامپ مناسب می‌دانند.

 خانه هوشمند

حدود یک سال پیش، آمازون، یک نسخه از اکو را با پشتیبانی از زیگبی روانه بازار کرد. این پشتیبانی به اکو کمک می‌کرد که به طور مستقیم با دنیای جدید دستگاه‌های خانه‌های هوشمند مانند لامپ‌ها، پریزها و سنسورهای ریزی که از هیچ راه دیگر قابل دسترسی نبودند،  ارتباط برقرار کند.
گفتنی است که سیستم هشدار خانگی “Ring” نیز به زیگبی متصل می‌شود.
 
بنظر کارشناسان، رشد آمازون در عرضه خانه‌های هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود و ورود به هیئت مدیره زیگبی حاکی از آن است که این شرکت می‌خواهد در آینده، استفاده بیشتری از این فناوری بعمل آورد.

شرکت اسمارت ثینگس سامسونگ، سیگنیفای، کامکست، سایر شرکت‌ها عضو در هیئت مدیره زیگبی هستند که هر کدام به نوعی از این فناوری استفاده می‌کنند.
 


کد مطلب: 55465

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55465/افزایش-کنترل-آمازون-فناوری-خانه-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir