۱
۰
plusresetminus
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰

همه راه‌های مبارزه با پیامک‌های تبلیغاتی!

ایتنا - پس از اعلام هشدار وزیرارتباطات نسبت به برخورد با دفاتر خدمات ارتباطی، کارشناسان معتقدند لغو مجوز دفاتر خدمات ارتباطی تا چه اندازه می‌تواند در جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی موثر باشد، هنوز مشخص نیست.
همه راه‌های مبارزه با پیامک‌های تبلیغاتی!

وزیر ارتباطات در حالی از لغو مجوز دفاتر خدمات ارتباطی فروشندگان سیم‌کارت‌های ارسال‌کننده پیامک‌های تبلیغاتی خبر داده که به اعتقاد برخی کارشناسان، ممکن است این دفاتر در فروش سیم‌کارت تخلفی کرده باشند، اما نمی‌توان تمامی آن‌ها را به فروش غیرقانونی متهم کرد و این احتمال وجود دارد که مالک قانونی سیم‌کارت به ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام کرده باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اگرچه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راه‌های گوناگونی را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفت، ازجمله این‌که امکان شکایت از شماره‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی، ثابت و سرشماره‌های دیگر را فراهم کرد تا امکان قطع سرویس ارسال پیامک از این شماره‌ها ایجاد شود، اما با توجه به راه‌های بعضا آسان و ارزان این شیوه‌ تبلیغات، کسب‌وکارها حتی به خرید چندباره‌ سیم‌کارت‌ روی آورده و با شماره‌های شخصی به ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام می‌کنند.

پس از اقدامات چندباره برای جلوگیری از ارسال این پیامک‌ها، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - به دفاتر خدمات ارتباطی متخلف در این حوزه اخطار جدی لغو مجوز داده و گفته بود: اخطار جدی به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی سیم‌کارت تلفن همراه در اختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند؛ جریمه «لغو مجوز» بدون اغماض و پذیرش توجیه در قبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

این اخطار پس از اظهارات رئیس جمهوری بود که گفته بود: وقتی گردش آزاد اطلاعات رواج یابد و نظارت بر آن تقویت شود، دیگر شاهد آن نخواهیم بود که هر کسی یا گروهی به طور ناشناس و بدون شناسنامه بتواند از این عرصه برای بی‌اخلاقی‌های خود سوءاستفاده کند و یا از سوی دیگر شاهد آن نخواهیم بود که عده‌ای به طور فله‌ای  با یک سیم‌کارت پیامک‌های تبلیغاتی انبوه بفرستند و وقت و عمر مردم را تلف کنند؛ اینگونه اتلاف وقت و عمر مردم و آزار و اذیت‌های بی‌حساب شرعاً حرام است و راه مقابله با آن ایجاد فضای آزاد و البته قانونمند نشر اطلاعات و نظارت قانونی و دقیق بر آن است.

۵۸۰۰ سیم‌کارت مسدود شد
آذری جهرمی پس از آن درباره‌ پیامک‌های تبلیغاتی در توییتر خود عنوان کرد: با مشورت گرفتن از یک تیم دانشگاهی، تنظیمات سامانه شناسایی ارسال پیامک‌های مزاحم به‌روزرسانی شد. ۵۸۰۰ سیم‌کارت فعال ارسال‌کننده پیامک شناسایی و قطع شدند. سازمان تنظیم مقررات در حال بررسی فروشندگان این سیم‌کارت‌ها برای لغو مجوز دفاتر خدمات ارتباطی است.

اما وی در آخرین اظهارنظرها درباره‌ لغو مجوز این دفاتر اعلام کرده که با بی‌توجهی به اخطارها، مجوز ۳۰ دفتر خدمات‌ارتباطی از سوی سازمان تنظیم‌ مقررات لغو شد. هم‌چنین سیستم شناسایی مزاحم‌ها، امروز ۸۴۰ سیم‌کارت متخلف را شناسایی و قطع کرد. ۹۰ درصد کاهش مزاحمت در سه روز چشم‌گیر است. این قاطعیت در برخورد با مزاحمان را ادامه می‌دهیم.

با وجود این، به اعتقاد برخی کارشناسان، این‌که لغو مجوز دفاتر خدمات ارتباطی تا چه اندازه می‌تواند در جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی موثر باشد، هنوز مشخص نیست. زیرا اگرچه ممکن است دفاتر خدمات ارتباطی در فروش سیم‌کارت‌های بی‌نام‌ونشان تخلفی داشته باشند اما در مقابل نمی‌توان مطمئن بود که پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌هایی که به‌صورت قانونی خریداری شده، ارسال نشده باشند.
کد مطلب: 55445
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر اآقای وزیر این پروژه را به نتیجه برسونه و کاری کنه که این مشکل حل بشه بدون شک خدمت بزرگی کرده. و همیشه در یاد میمونه که قانون رو به ارتباط موبایل ایران حکم فرما کرد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام