۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۸

گوگل و آموزش شناسایی ایمیل‌های فیشینگ

ایتنا- گوگل اخیرا اعلام کرد که قصد دارد یک آموزش عمومی در زمینه فیشینگ برگزار کند و نحوه تشخیص و شناسایی ایمیل‌های فیشینگ را آموزش دهد تا کاربران در دام این‌‌گونه ایمیل‌ها نیفتند.
گوگل و آموزش شناسایی ایمیل‌های فیشینگ
قابلیت تشخیص هرزنامه جیمیل تاکنون خیلی خوب کار کرده است و در زمینه فبلتر کردن و متمایز کردن ایمیل‌های کلاهبرداری از ایمیل‌های واقعی بسیار موفق بوده است و رضایت بسیاری از کاربران و همچنین متخصصان را جلب کرده است، اما مسئله این است که ایمیل‌های فیشینگ برای ورود به سیستم کاربران، راه‌های مختلفی را انتخاب می‌کند و برخی از مواقع به حدی عادی هستند که کاربران اینترنت را به اشتباه می‌اندازند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اوبرگیزمو، آلفابت اخیرا در وبلاگ خود پستی منتشر کرد که در آن در مورد مراحل فیشینگ، مطالبی ارائه شد و در آن بیان شد که فیشینگ در قالب‌ها و ساختارهای متفاوتی به نمایش درمی‌آید و نکته مهم‌تر در پست آلفابت این بود که چگونه کاربران از خود محافظت و مراقبت کنند.
 
آلفابت در کنار این پست، آزمونی را برگزار کرد تا کاربران بتوانند خود را در زمینه شناسایی چنین ایمیل‌هایی امتحان کنند و ببینند که تا چه حد در شناسایی ایمیل‌های فیشینگ موفق هستند.

در این پست، اجزای مختلف یک ایمیل به صورت تفکیکی توضیح داده شد تا روش‌های مختلف بررسی و تشخیص قانونی بودن یا نبودن لینک‌ها و ایمیل‌ها به وضوح مشخص شود.
 فیشینگ

برخی از کلاهبرداری‌هایی که در این امتحان مطرح شده بود، واقعا پیچیده بود ولی بیشترین بخش امتحان با شناسایی لینک‌ها در ارتباط بود و به کاربران آموزش داده شد که اگر لینک به یک وب سایت، مناسب به نظر نرسد، احتمالا کلاهبرداری از طریق آن صورت می‌گیرد.

اگر شما نیز تمایل دارید که در این زمینه آموزش ببینید و بتوانید خطرات فیشینگ را شناسایی کنید، می‌توانید با ورود به وب سایت مربوطه در این امتحان شرکت کنید.
 
گوگل همواره در پی آموزش به کاربران برای جلوگیری از مواردی مانند کلاهبرداری بوده است.
امروزه یکی از بسترهای مناسب برای کلاهبرداری، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است. برای مقابله با چنین اقداماتی، بهترین کار آموزش به کاربران و هشدار دادن به آنهاست.
 
کد مطلب: 55439
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام