۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۴

آگاهی از هوش مصنوعی، یکی از شروط شهروند آگاه در قرن بیست و یکم

ایتنا- مدیر ارشد فناوری شرکت مایکروسافت اعلام کرد که یکی از شروط اینکه شخصی در قرن بیست و یکم، یک شهروند آگاه و مطلع محسوب شود این است که آگاهی مناسبی از هوش مصنوعی داشته باشد.
آگاهی از هوش مصنوعی، یکی از شروط شهروند آگاه در قرن بیست و یکم
کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری شرکت مایکروسافت، بر این باور است که درک هوش مصنوعی به شهروندان کمک می‌کند که در آینده نه‌چندان دور، شهروندانی بهتر و نمونه شوند و به جامعه خود بیش از پیش کمک کنند.
وی گفت: «تصور من این است که اگر فردی بخواهد در قرن بیست و یکم، به عنوان یک شهروند آگاه به حساب بیاید، باید نسبت به هوش مصنوعی، اطلاعات کافی داشته باشد.»

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «هوش مصنوعی، چیزی است که به هر حال شهروندان مختلف با آن روبرو می‌شوند.»
اسکات به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه آینده هوش مصنوعی پرداخت و مباحثی مانند نرم‌افزار شناسایی چهره و اتوماسیون ساخت و تولید را جزئی از پیشرفت‌های کاربردی هوش مصنوعی اعلام کرد.
 
وی نسبت به استفاده افراد از ماشین‌های هوشمند در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد و از افراد مختلف خواست که اطلاعات خود در حوزه هوش مصنوعی را افزایش د‌هند. البته وی بر این باور است شاید به‌روزرسانی مستمر اطلاعات برای برخی مشکل باشد و در این زمینه اظهار داشت: «این کار ممکن است چالش برانگیز باشد و حتی افرادی که در زمینه هوش مصنوعی متخصص هستند نیز برای به روزرسانی و ارتقای دائمی اطلاعات خود ره مشکل خواهند خورد.»
 

در سال‌های اخیر نمودار رشد و توسعه هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف و اساسی زندگی انسان مانند بهداشت و درمان، منازل، دولت‌ها و کسب و کارها همواره صعودی بوده است. در نظر گرفتن مباحث و دوره‌های آموزشی در زمینه هوش مصنوعی بسیارمهم است.
 
کاربردهایی مانند شناسایی چهره که بر اساس فناوری هوش مصنوعی طراحی و راه اندازی شده است، در زمینه‌های مختلفی می‌تواند به سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف کمک کند و به همین خاطر آشنایی با مفاهیمی مانند هوش مصنوعی موجب می‌گردد که به افراد و شرکت‌ها کمک کند که از مزایای این فناوری بهره‌مند شوند.
 
کد مطلب: 55426
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام