کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آگاهی از هوش مصنوعی، یکی از شروط شهروند آگاه در قرن بیست و یکم

سايت خبری ايتنا , 8 بهمن 1397 ساعت 20:44

ایتنا- مدیر ارشد فناوری شرکت مایکروسافت اعلام کرد که یکی از شروط اینکه شخصی در قرن بیست و یکم، یک شهروند آگاه و مطلع محسوب شود این است که آگاهی مناسبی از هوش مصنوعی داشته باشد.


کوین اسکات، مدیر ارشد فناوری شرکت مایکروسافت، بر این باور است که درک هوش مصنوعی به شهروندان کمک می‌کند که در آینده نه‌چندان دور، شهروندانی بهتر و نمونه شوند و به جامعه خود بیش از پیش کمک کنند.
وی گفت: «تصور من این است که اگر فردی بخواهد در قرن بیست و یکم، به عنوان یک شهروند آگاه به حساب بیاید، باید نسبت به هوش مصنوعی، اطلاعات کافی داشته باشد.»

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «هوش مصنوعی، چیزی است که به هر حال شهروندان مختلف با آن روبرو می‌شوند.»
اسکات به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه آینده هوش مصنوعی پرداخت و مباحثی مانند نرم‌افزار شناسایی چهره و اتوماسیون ساخت و تولید را جزئی از پیشرفت‌های کاربردی هوش مصنوعی اعلام کرد.
 
وی نسبت به استفاده افراد از ماشین‌های هوشمند در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد و از افراد مختلف خواست که اطلاعات خود در حوزه هوش مصنوعی را افزایش د‌هند. البته وی بر این باور است شاید به‌روزرسانی مستمر اطلاعات برای برخی مشکل باشد و در این زمینه اظهار داشت: «این کار ممکن است چالش برانگیز باشد و حتی افرادی که در زمینه هوش مصنوعی متخصص هستند نیز برای به روزرسانی و ارتقای دائمی اطلاعات خود ره مشکل خواهند خورد.»

 

در سال‌های اخیر نمودار رشد و توسعه هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف و اساسی زندگی انسان مانند بهداشت و درمان، منازل، دولت‌ها و کسب و کارها همواره صعودی بوده است. در نظر گرفتن مباحث و دوره‌های آموزشی در زمینه هوش مصنوعی بسیارمهم است.
 
کاربردهایی مانند شناسایی چهره که بر اساس فناوری هوش مصنوعی طراحی و راه اندازی شده است، در زمینه‌های مختلفی می‌تواند به سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف کمک کند و به همین خاطر آشنایی با مفاهیمی مانند هوش مصنوعی موجب می‌گردد که به افراد و شرکت‌ها کمک کند که از مزایای این فناوری بهره‌مند شوند.
 


کد مطلب: 55426

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55426/آگاهی-هوش-مصنوعی-یکی-شروط-شهروند-آگاه-قرن-بیست-یکم

ايتنا
  https://www.itna.ir