۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
از نگاه سیستم شناسایی هوشمند؛

یک‌سوم ایتالیایی‌ها مجرم هستند؟!

ایتنا - پلیس ایتالیا مدتی است از یک سیستم هوشمند شناسایی هویت برای مقابله با دزدان و جنایتکاران استفاده می کند، اما کاستی‌های این سیستم موجب اعتراض مردم شده است.
یک‌سوم ایتالیایی‌ها مجرم هستند؟!


 پایگاه داده این سیستم متشکل از تصویر ۱۶ میلیون نفر از جمعیت بزرگسال این کشور است که ۹ میلیون نفر از این افراد تنها یک بار در زندگی خود توسط پلیس برای بازرسی یا تفتیش متوقف شده‌اند. اما ۷ میلیون نفر دیگر افرادی هستند که چند بار توسط پلیس متوقف شده و مورد بازپرسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایتنا از مهر، کارشناسان و رسانه های ایتالیایی از اینکه سیستم یادشده در عمل یک سوم بزرگسالان را در این کشور مجرم بالقوه قلمداد می‌کند به خشم آمده‌اند و جمع آوری و نگهداری اطلاعات ۱۶ میلیون ایتالیایی را بر روی سرورهای پلیس ایتالیا به معنای نقض حریم شخصی مردم می‌دانند.

سیستم شناسایی هویت پلیس ایتالیا بعد از نصب هزاران دوربین در این کشور از جولای سال گذشته فعال شد. البته این سیستم به مدت هشت ماه به شکل آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.
این سیستم که به اختصار SARI نام دارد، چند باری به دستگیری دزدان و کیف ربایان کمک کرده، اما مردم و کارشناسان امنیتی خواستار کاهش تعداد بسیار زیاد تصاویر ذخیره شده در آن هستند که یک سوم مردم ایتالیا را شامل می‌شود.

علیرغم انتقادهای وارده، پلیس ایتالیا سیستم جدید را بسیار کارآمد قلمداد کرده است. در مقابل برخی نمایندگان مجلس ایتالیا قصد دارند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد سیستم SARI مقامات ارشد پلیس را فرابخوانند.
کد مطلب: 55424
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ما هم مثل ایتالیایی ها و حتی بدتر هستیم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام