کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه ویژه مایکروسافت برای کورتانا

www.wired.com , 27 بهمن 1397 ساعت 10:40

ایتنا- غول‌های فناوری این روزها برای تبدیل کردن بلندگوهای هوشمند به مرکزیت خانه‌های دیجیتال تلاش می‌کنند اما مایکروسافت که جنگ تلفن‌های همراه هوشمند را به اپل و گوگل باخته است سعی دارد که تا حد ممکن خود را از این قافله عقب نیندازد.


غول‌های فناوری این روزها برای تبدیل کردن بلندگوهای هوشمند به مرکزیت خانه‌های دیجیتال تلاش می‌کنند، اما مایکروسافت که جنگ تلفن‌های همراه هوشمند را به اپل و گوگل باخته است سعی دارد که تا حد ممکن خود را از این قافله عقب نیندازد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی wired، مایکروسافت با دستیار هوشمند خود به نام کورتانا می‌تواند یک رقیب جدی برای دستیار هوشمند کمپانی‌های دیگر نظیر آمازون اکو، گوگل هوم و اپل هوم پاد باشد.
مسلم است که کورتانا این روزها هسته اصلی بلندگوهای هوشمند هارمن کاردون را تشکیل می‌دهد، اما مدیر ارشد اجرایی این کمپانی یعنی ساتیا نادلا به فکر هماهنگی این دستیار هوشمند با دیگر دستیارهای هوشمند جهان است.
 
او در این باره اظهار داشت که: «کورتانا نیازمند است که به مهارت هر شخصی که دنبال کننده مایکروسافت 365 است، تبدیل شود. شما باید بتوانید از کورتانا همان‌طور که از نرم‌افزارهای اندروید و iOS استفاده می‌کنید، در دستیار گوگل و الکسا نیز استفاده کنید.»
 
 
 
مایکروسافت در حال حاضر برای یکپارچه‌سازی کورتانا با الکسا همکاری‌هایی را با آمازون آغاز کرده است؛ نادلا در زمان رونمایی از این همکاری اظهار داشت که به دستیارهای هوشمند باید به‌مثابه مرورگرهای وب نگاه کرد که نیازمند دسترسی به اطلاعات مشابه هستند.
بنظر کارشناسان، مشخص است که نادلا به کورتانا به‌عنوان نرم‌افزار یا سرویسی نگاه می‌کند که به‌جای عرضه اختصاصی روی دستگاه‌های ماکروسافت، بر روی چند پلتفرم مختلف کار می‌کند.
با این‌ حال مایکروسافت باید گوگل را متقاعد کند که یکپارچگی کورتانا با تمامی این پلتفرم‌ها ایده خوبی است.
 
نادلا به‌جای رقابت با الکسا اذعان می‌کند که ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزاری که برای این رقابت به‌اندازه کافی منحصربه‌فرد باشد چالش بزرگی است.

مایکروسافت تصمیم گرفت که کورتانا را به‌جای رقیبی در بازار بلندگوهای هوشمند به چشم "یک مهارت ارزشمند که هر شخص استفاده‌کننده از الکسا از آن بهره‌مند خواهد شد" ببیند. با این‌ وجود انتظار داریم که در آینده‌ای نه‌چندان دور کورتانا را به‌عنوان قابلیت منحصربه‌فرد هدفون‌های سرفیس ببینیم.
 


کد مطلب: 55399

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55399/برنامه-ویژه-مایکروسافت-کورتانا

ايتنا
  https://www.itna.ir