کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتمام به‌روزرسانی و پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل در دسامبر 2019

27 بهمن 1397 ساعت 11:58

ایتنا- مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در دسامبر سال جاری میلادی، پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل را تمام کند و هیچ به‌روزرسانی دیگر برای آن به بازار عرضه نکند و دستگاه‌های آی.اُ.اس یا اندروید را به عنوان جایگزین پیشنهاد می‌دهد.


مایکروسافت بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های خود در سال جدید میلادی، اعلام کرد که قصد دارد در ماه دسامبر سال جاری میلادی دیگر از ویندوز 10 موبایل پشتیبانی نکند.
البته مایکروسافت در سال 2017 اعلام کرده بود که دیگر قصدی برای توسعه ویندوز 10 موبایل از لحاظ سخت‌افزاری ندارد، ولی به ارتقاء و به‌روزرسانی امنیتی و نرم‌افزاری این ویندوز ادامه داد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، این به‌روزرسانی‌های امنیتی هم در دهم دسامبر سال جاری میلادی خاتمه خواهد یافت و دستگاه‌هایی که از این ویندوز استفاده می‌کنند، بعد از تاریخ مذکور دیگر پشتیبانی نخواهند شد.
ویندوز 10 موبایل، ورژن 1709 (که در اکتبر 2017 منتشر شد)، آخرین عرضه ویندوز 10 موبایل است و مایکروسافت از 10 دسامبر 2019 هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات نرم‌افزاری و امنیتی این ویندوز نخواهد داشت.
 
با این خبر، بسیاری از کاربران ویندوز 10 موبایل به سایت مایکروسافت مراجعه کردند و از این شرکت خواستند که گزینه‌ پیشنهادی بعدی را معرفی کند، سپس این شرکت اعلام کرد که بهتر است از دستگاه‌های اندروید یا آی.اُ.اس استفاده شود.
بعد از تاریخ مذکور، پشتیبان‌گیری دستگاه‌ها برای برخی از اپلیکیشن‌ها به مدت سه ماه و تا دهم مارس 2020 تمدید خواهد شد.

 

شرکت مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرد: «برخی از سرویس‌ها مانند آپلود تصاویر و بازیابی دستگاه از نسخه پشتیبان موجود دستگاه ممکن است حدود دوازده ماه بعد از  پایان پشتیبانی ادامه داشته باشد.»
گفتنی است مایکروسافت پیش از این، پشتیبانی از ویندوز فون 8.1 را در یازدهم ژوئیه 2017 خاتمه داده بود و بنابراین، عدم پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل دور از انتظار نبود.
 
در حال حاضر تمرکز مایکروسافت روی ساخت و ایجاد اپلیکیشن و سرویس‌ برای دستگاه‌های آی.اُ.اس و اندروید است.
این غول نرم‌افزاری به اندروید به عنوان نسخه موبایلی ویندوز می‌نگرد. کاربران ویندوز 10 موبایل در حال حاضر می‌توانند بین آی.اُ.اس و اندروید یکی را انتخاب کنند.
 


کد مطلب: 55391

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55391/اتمام-به-روزرسانی-پشتیبانی-ویندوز-10-موبایل-دسامبر-2019

ايتنا
  https://www.itna.ir