۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰

بررسی روش‌های جراحی زیبایی بینی

جراح پلاستیک و متخصص گوش و حلق و بینی، از جمله پزشکانی هستند که می‌توانند خدمات جراحی زیبایی بینی را انجام دهد.
بررسی روش‌های جراحی زیبایی بینی
---------------------- رپرتاژ آگهی ------------------------


بینی یکی از اعضای صورت است که در مرکز چهره قرار می‌گیرد و زیبایی آن تاثیر زیادی می‌گذارد. بینی بعضی از افراد به دلایل مختلفی اعم از تصادف، شکستگی یا به‌طور مادرزادی بینی‌های بد فرمی دارند؛ بنابراین جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند.
 
جراحی زیبایی بینی چیست
جراحی زیبایی بینی یکی از زیرشاخه‌های جراحی پلاستیک است که برای ترمیم و اصلاح بد فرمی بینی انجام می‌شود. جراحی زیبایی بینی طی بی‌هوشی کوتاه مدت انجام شده و معمولا بین یک الی سه ساعت با توجه به نوع بینی بیمار طول می‌کشد و بیمار چند ساعت پس از انجام جراحی زیبایی بینی، مرخص می‌شود.
 
روش‌های جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی بینی با استفاده از دو تکنیک باز و بسته انجام می‌شود که با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در جراحی زیبایی بینی به روش باز جراح ابتدا  روی بینی برشی ایجاد کرده تا پوست آن بلند شود و جراح بتواند تغییرات اعم از گذاشتن پروتز و اصلاح استخوان بینی را انجام دهد.
 
روش بسته جراحی زیبایی بینی
در روش بسته جراحی زیبایی بینی، جراح برش‌ها را بر خلاف روش باز، داخل بینی ایجاد کرده تا پوست به‌صورت محدود از اسکلت استخوانی زیرین خود جدا شود و آن را با استفاده از وسیله‌ی مخصوص بالا نگه دارد. روش بسته در جراحی زیبایی بینی بیشتر برای بینی‌هایی که تغییرات زیادی ندارند انجام می‌شود.
 
تفاوت جراحی زیبایی بینی باز و بسته
هر کدام از روش‌های جراحی بینی مزایایی دارند. به عنوان مثال در جراحی زیبایی بینی به روش باز دید جراح نسبت به بافت بینی باز تر است؛ طوری‌که می‌تواند به راحتی تغییرات غضروفی بینی را انجام دهد. از طرفی در روش باز پروتزهای استخوانی راحت‌تر گذاشته می‌شود. در حالی که در جراحی زیبایی بینی به روش بسته، مدت زمان جراحی کوتاه‌تر است و همین‌طور روی پوست برشی ایجاد نمی‌شود و تورم و عفونت ناشی از جراحی زیبایی بینی کمتر است. انجام جراحی زیبایی بینی به روش باز یا بسته با توجه به نوع بینی بیمار و تجربه جراح توسط جراح زیبایی بینی انتخاب می‌شود. بسیاری از متخصصان جراحی زیبایی بینی به روش باز را مناسب می‌دانند؛ در حالی که بعضی دیگر جراحی زیبایی بینی به روش بسته را ترجیح می‌دهند.
 
 
نکاتی که باید پیش از جراحی زیبایی بینی در نظر گرفت
قبل از جراحی زیبایی بینی برای انجام جراحی بهتر است نکاتی را رعایت کرد، یک هفته قبل از جراحی زیبایی بینی از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنیم و اگر به بیماری‌های عفونی مبتلا بودیم آن‌ها را درمان کنیم. همچنین روز قبل از جراحی زیبایی بینی به مدت هشت ساعت بیمار نباید چیزی بخورد تا در زمان جراحی دچار رفلاکس معده نشود.
 
انتخاب جراح زیبایی بینی
جراح پلاستیک و متخصص گوش و حلق و بینی، از جمله پزشکانی هستند که می‌توانند خدمات جراحی زیبایی بینی را انجام دهد. انتخاب جراح پلاستیک یا متخصص گوش و حلق و بینی برای جراحی، بر عهده بیمار است که می‌تواند با بررسی سوابق متخصصان جراحی زیبایی بینی، نتیجه جراحی‌های آن‌ها و رضایت بیماران دیگر پزشک مورد نظر خود را انتخاب نماید.
 
آیا با لیزر هم می‌توان جراحی زیبایی انجام داد
بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که با لیزر کردن بینی می‌توان تغییراتی در بافت و ساختار آن ایجاد کرد؛ در حالی که برای انجام جراحی زیبایی بینی باید تغییرایی در بافت یا استخوان بینی ایجاد کرد که به استفاده از ابزارهای جراحی و مخصوص نیاز دارد؛ بنابراین نمی‌توان با استفاده از لیزر تغییرات جراحی زیبایی بینی را انجام داد.
 
مراقبت‌های پس از جراحی زیبایی بینی
پس از انجام جراحی زیبایی، بیمار باید نکاتی را  بیشتر از قبل از جراحی رعایت کند؛ چرا که پس جراحی، بینی و صورت بیمار دچار تورم و التهاب می‌شود. بنابراین باید تا یک روز پس از جراحی از کمپرس یخ برای کاهش التهاب استفاده کند. همین‌طور کسی که جراحی زیبایی بینی انجام داده است باید تا یک هفته پس از جراحی زیبایی بینی از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های پر جنب و جوش خودداری نماید. از طرفی پس انجام جراحی زیبایی بینی احتمال بروز عفونت در صورت و بینی وجود دارد؛ به‌همین دلیل بهتر است از داروهای آنتی بیوتیک استفاده شود و بینی را با سرم‌های مخصوص شستشو داد.
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.
 
کد مطلب: 55380
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام