۰
plusresetminus
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۵

هزینه نجومی امنیت سایبری برای شرکت‌های جهان

ایتنا- آماری که به‌تازگی از مرکز امنیت سایبری ردور (Radware) منتشر شده است حاکی از آن است که میانگین هزینه حملات سایبری به 1.1 میلیون دلار رسیده است و اگر هزینه حملاتی که به‌واسطه شرکت‌ها حساب شده است را به این رقم بیفزایم، این مقدار به 1.67 میلیون دلار خواهد رسید.
هزینه نجومی امنیت سایبری برای شرکت‌های جهان
 آماری که به‌تازگی از مرکز امنیت سایبری ردور (Radware) منتشر شده است حاکی از آن است که میانگین هزینه حملات سایبری به 1.1 میلیون دلار رسیده است و اگر هزینه حملاتی که به‌واسطه شرکت‌ها حساب شده است را به این رقم بیفزایم، این مقدار به 1.67 میلیون دلار خواهد رسید.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، مرکز امنیت سایبری ردور به‌تازگی گزارش امنیت شبکه و برنامه جهانی سال 2018-2019 خود را عرضه کرده است و در آن به تأثیرات حملات سایبری که منجر به کاهش بهره‌وری و نارضایتی مشتریان می‌شود نیز پرداخته است.
 
 تقریبا نیمی از پاسخ‌دهندگان گزارش کردند که هدف حملاتی که به آنها شده است ایجاد اختلال در سرویس‌هایشان بوده است و این در حالی است که یک‌سوم از این پاسخ‌دهندگان اهداف این حملات را دزدی اطلاعات دانسته‌اند.
البته اگرچه حملات سایبری نسبت به سال گذشته میلادی 10 درصد افزایش داشته است و 78 درصد از سازمان‌ها به تخریب خدمات یا قطع کامل سرویس‌هایشان دچار شده‌اند، اما همین سازمان‌های آسیب‌دیده اعلام کرده‌اند که در حدود نیمی از آن‌ها برنامه‌ای اضطراری برای مواجهه با این حملات نداشته‌اند. 
 
 
جف کرلی به‌عنوان مدیر بخش آنلاین و دیجیتال بازارهای انگلستان، ایرلند و کشورهای نوردیک این شرکت درباره یافته‌های این گزارش اظهار کرده است که: «امسال تغییر شدیدی را در زمینهٔ تأثیر مالی حملات سایبری بر کمپانی‌ها مشاهده کرده‌ایم و جالب است که بیشتر کمپانی‌ها زمانشان را به‌جای تخمین زدن خسارت صرف محاسبه دقیق آن می‌کنند. البته انجام این کار با در نظر گرفتن جایگاه اقتصادهای نوظهور موجب شگفتی نیست. درک تأثیر مدت ازکارافتادگی بر بهره‌وری، فروش و اعتماد مشتریان به‌منظور توجیه پول‌های صرف شده برای حفظ کسب‌وکار در آینده و ماندن در بازار رقابتی ضروری است.»
 
همچنین یافته‌های این کمپانی تأکید می‌کنند که کاهش هزینه‌های حمله سایبری همچنان ادامه دارد و به‌ این‌ ترتیب شمار سازمان‌های موردحمله و مراکزی که به‌نوعی در طی سال گذشته این دسته از حملات را تجربه کرده‌اند، افزایش یافته است.
تعداد این حملات به حدی زیاد بوده است که تنها 7 درصد از پاسخ‌دهندگان ادعا کرده‌اند که هیچ حمله سایبری‌ای را در طی دوره زمانی یادشده تجربه نکرده‌اند.
 
کد مطلب: 55352
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام