۰
plusresetminus
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶

همکاری اپل با سامسونگ و مدیاتک در زمینه مودم‌های 5G

ایتنا- شرکت اپل برای تولید مودم‌های 5G در سال 2019 قصد دارد با شرکت‌های سامسونگ و مدیاتک همکاری کند و از سوابق و مشاوره این دو شرکت در زمینه‌های مرتبط با 5G استفاده نماید.
همکاری اپل با سامسونگ و مدیاتک در زمینه مودم‌های 5G
اخیرا دادگاهی برای قضاوت در پرونده بین کوالکام و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا برگزار شد.
نماینده شرکت اپل نیز در این دادگاه حضور یافت و در این دادگاه اذعان داشت که شرکت اپل قصد دارد در سال 2019 مودم‌های 5G را به بازار عرضه کند و در این خصوص مذاکراتی را با شرکت‌های سامسونگ الکترونیکس و مدیاتک و اینتل برای تأمین تراشه‌های مودم 5G برای آیفون‌های 2019 انجام داده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، شرکت اپل در سال‌های 2011 تا 2016 در زمینه تأمین چنین تراشه‌هایی با شرکت کوالکام همکاری می‌کرد و از طریق تراشه‌های این شرکت، گوشی‌های آیفون را به شبکه‌های بی‌سیم متصل می‌نمود.

در سال 2016 شرکت اپل تصمیم گرفت که با دو شرکت کوالکام و اینتل همکاری کند و در نهایت در سال 2018، کوالکام را کنار گذاشت و فقط روی تراشه‌های اینتل تمرکز کرد.
 
تونی بلوینز، مدیر زنجیره تأمین اپل در دادگاه مذکور اعلام کرد که اپل برای تأمین تراشه‌های 5G و استفاده از این تراشه‌ها در نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم، از مدیاتک و سامسونگ هم کمک می‌گیرد.
انتظار می‌رود که این شبکه‌ها در سال جاری میلادی به بازار عرضه شود و سرعت انتقال داده را نسبت به شبکه‌های 4G فعلی بالاتر ببرند.
 

در سال 2013، شرکت اپل همکاری خود را با اینتل قطع کرد؛ زیرا هزینه تمام‌شده آیفون‌ها با استفاده از تراشه‌های این شرکت بالا می‌رفت و محصولات این شرکت از نظر اقتصادی هیچ جذابیتی نداشت و افراد تمایلی به خرید محصولات نداشتند.

در اواخر سال 2016، مودم‌های اینتل در برخی از آیفون‌ها قرار گرفت اما تراشه‌ها مربوط به کوالکام بود.
اپل همچنین اعلام کرد که شاید مشاوره و همکاری با سامسونگ برای تأمین مودم‌های مذکور کار حرفه‌ای و اصولی نباشد ولی به هر حال سامسونگ، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تجهیزات شرکت اپل است.
 
کد مطلب: 55347
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام