۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۲

اخراج مدیر هواوی به علت جاسوسی

ایتنا- یکی از کارمندان رده‌بالای هواوی که به‌تازگی به جرم جاسوسی دستگیر شده بود، پس اثبات جرمش توسط این کمپانی اخراج شد.
اخراج مدیر هواوی به علت جاسوسی
یکی از کارمندان رده‌بالای هواوی که به‌تازگی به جرم جاسوسی دستگیر شده بود، در پس اثبات جرمش توسط این کمپانی اخراج شد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از theinquirer، ویجینگ وانگ به‌عنوان مدیر فروش لهستان هواوی اعلام کرده است که نباید به هیچ جرمی در رابطه با این کمپانی متهم شود بلکه به این دلیل اخراج شده است که منجر به رسوایی و بدنامی این کمپانی شده است.
کمپانی‌های امنیتی لهستانی که این شخص را دستگیر کرده بودند از این موضع‌گیری پشتیبانی کردند.
 
به‌ این‌ ترتیب می‌توان بیان کرد که پیدا شدن یک جاسوس در حلقه اصلی نزدیکان هواوی آن‌هم در زمانی که این کمپانی سعی دارد تا نام و نشان خود را پس از اتهاماتی که در رابطه با مشارکت با مقامات چینی به آن وارد شده بود حفظ کند، می‌تواند منجر وارد شدن به آسیب عظیمی به این غول چینی شود.
 
 
 
اطلاعیه‌ای از جانب هواوی در این رابطه عنوان کرده است که: «بر اساس شرایط و ضوابط قراردادهای کاری هواوی این تصمیم را گرفته‌ایم زیرا این اتفاق منجر به بدنامی و رسوایی کمپانی هواوی شد. هواوی با تمامی قوانین و ضوابط کشورهایی که در آن کار می‌کند منطبق است و نیازمندیم که تمامی کارمندان به قوانین و ضوابط کشورهایی که در آن مستقرشده‌اند، پایبند بمانند.»
 
اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش کمپانی لنوو نیز در اطلاعیه خود در رابطه با قرار دادن رمزهای نهان در نرم‌افزارهایش اعلام کرده بود که اگر قوانین محلی اجازه دهند این کار را انجام خواهد داد.
به‌ این‌ ترتیب اطلاعیه هواوی و لنوو در این زمینه تا حد زیادی به یکدیگر شبیه‌اند.
 
هواوی برای سال‌های زیادی اتهام جاسوسی را رد کرده است و پیش‌ از این نیز از جامعه جهانی برای از بین بردن این عمل درخواست یاری کرده است. با این‌حال این اقوام هواوی نتوانست جلوی ممنوع کردن استفاده از ساختار 5G در ایالات متحده امریکا را بگیرد و بسیاری از اپراتورهای اصلی این کشور ارائه بسته‌های خود برای تلفن‌های همراه هوشمند هواوی را متوقف کردند.
 
اگرچه کمپانی هواوی از اقدامات وانگ اظهار بی‌اطلاعی کرد اما این اتفاق در شرایطی پیش آمد که هواوی رکورد سالانه فروش تلفن‌های همراه هوشمند خود را شکسته بود اما مبارزه با ممنوعیت ورودش به چند کشور آماده می‌شد.
به‌ این‌ ترتیب ضربه‌های احتمالی هواوی از این حادثه تا حد بسیار زیادی قابل پیش‌بینی است.
 
کد مطلب: 55333
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام