۰
plusresetminus
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴

امکان استفاده از نرم‌افزارهای لینوکس بر روی سیستم عامل کروم

ایتنا- سیستم ‌عامل کروم برپایه سیستم عامل لینوکس ساخته شده است اما پیش از این دسترسی به برنامه‌های لینوکس برای کاربران این سیستم عامل ممکن نبوده است. با این حال با پشتیبانی نسخه بتای جدید کروم از نرم‌افزارهای لینوکس، دنیایی از نرم‌افزارهای قدرتمند به جمع برنامه‌های قابل استفاده روی کروم وارد شده است که می‌تواند ارزش این سیستم عامل را افزایش بدهد.
امکان استفاده از نرم‌افزارهای لینوکس بر روی سیستم عامل کروم
سیستم ‌عامل کروم برپایه سیستم عامل لینوکس ساخته شده است، اما پیش از این دسترسی به برنامه‌های لینوکس برای کاربران این سیستم عامل ممکن نبوده است. با این حال با پشتیبانی نسخه بتای جدید کروم از نرم‌افزارهای لینوکس، دنیایی از نرم‌افزارهای قدرتمند به جمع برنامه‌های قابل استفاده روی کروم وارد شده است که می‌تواند ارزش این سیستم عامل را افزایش بدهد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی 9to5google، امکان نصب نرم‌افزارهای لینوکس روی سیستم‌عامل کروم فراهم شده است، اما مشکل اینجاست که فقط کاربران قهار در استفاده از لینوکس می‌توانند این دسته از نرم‌افزارها را شناسایی کنند.
با این‌ حال گوگل سعی دارد تا با قابل کشف کردن این سری از نرم‌افزارها در لانچر نرم‌افزارهای سیستم‌عامل کروم، این مشکل را برطرف کند.
 
جست‌وجوی  این نرم‌افزارها به کمک APT دبیان انجام می‌شود. APT که ابزار پکیج‌های پیشرفته دبیان است، از طریق دسترسی به لیست انباره‌های آنلاین ذخیره‌شده در کامپیوتر شما کار می‌کند.
پشتیبانی نرم‌افزارهای لینوکس سیستم‌عامل کروم به‌صورت پیش‌فرض انباره‌های نرم‌افزاری زیادی را شامل نمی‌شود، اما این احتمال وجود دارد که شرایط فعلی با خروج این قابلیت از حالت بتا و رسمی‌شدن آن تغییر کند.
 
 لینوکس
 
این روش جست‌وجو و نصب نرم‌افزارهای یادشده بازگشتی به قابلیت قدیمی‌تر است که امروزه در سیستم‌عامل کروم دیده نمی‌شود.
در حال حاضر برای نصب نرم‌افزارهای اندروید و کروم می‌بایست به ترتیب از پلی استور و کروم وب استور استفاده کنید، اما پیش‌ از این می‌توانستید نرم‌افزارهای وب و اندروید را به‌طور مستقیم از لانچر نصب کنید، اما این قابلیت با نسخه 70 سیستم‌عامل کروم و به نفع یک لانچر لمسی پرکاربردتر منسوخ شد.
 
توانایی یافتن و نصب مستقیم نرم‌افزارهای جدید از لانچر قابلیت بسیار کارآمدی است و به نظر می‌رسد که این تحول نشان از آن دارد که به‌زودی می‌توان علاوه بر نرم‌افزارهای لینوکس، نرم‌افزارهای جدید اندرویدی را هم از طریق لانچر کروم جست‌وجو کرد.
 
کد مطلب: 55331
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام