۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳

طرح بزرگ بیت‌تورنت برای رمزارز

ایتنا - در خصوص پولی شدن سرویس بیت‌تورنت و استفاده از توکن مخصوص با استفاده از فناوری تران، گمانه‌زنی‌هایی شنیده می‌شود.
طرح بزرگ بیت‌تورنت برای رمزارز

به گزارش ایتنا به نقل از کوین‌دسک، هفته گذشته چانگپنگ ژائو (بنیانگذار بینانس)، در توئیتر به تعریف و تمجید از تران پرداخت و برای بیت‌تورنت (نرم‌افزار به‌اشتراک‌گذاری فایل) که تابستان گذشته خریداری کرده است، از یک مدل تجاری همراه با توانایی‌های کریپتو خبر داد.
 
ژائو که در صدر فهرست «اثرگذارترین‌ها»ی مؤسسه پژوهشی CoinDesk در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته، نوشت: «ما سرانجام ارز و مدل تجاری را تمرکززدایی کردیم که در نوع خودش بسیار جالب است.»
 
توئیت ژائو بیش از ۱۰۰ بازنشر داشت و نظرهای جالبی نیز در زیر آن نوشته شدند.
به‌نظر می‌رسید که بسیاری از پاسخ‌دهندگان اینطور نتیجه گرفتند که تران، بیت‌تورنت را به یک سرویس پولی تبدیل خواهد کرد و این فناوری به کاربران این امکان را خواهد داد تا برای بهبود تجربه کاربری‌شان، قدری ارزرمز (یا به بیان دقیق‌تر، توکن بیت‌تورنت) خرج کنند.
 
گفتنی است مستندات توکن بیت‌تورنت (BTT)، وعده گستره وسیعی از قابلیت‌ها را می‌دهند. به گزارش ایتنا در این اسناد آمده است: «ما درنظر داریم با معرفی یک سازوکار جدید برای مبادلات، طیف مشارکت‌کنندگان را گسترش دهیم؛ افرادی همچون درخواست‌کنندگان سرویس، فراهم‌کنندگان سرویس یا هردو».
 
 
منتقدان جدی‌تر این اقدام، عموماً می‌گویند که بیت‌تورنت صرفاً یک کانال تبادل تمرکززدایی‌شده برای فایل‌های دزدی بوده است. اما اسناد BTT اظهار می‌دارند که این پروتکل می‌تواند کاربران بیشتری را با خود همراه کند: «بهینه‌سازی پروتکل کنونی بیت‌تورنت، نخستین گام آشکار در معرفی یک توکن رمزنگاری‌شده است؛ هرچند که تا اجرایی شدن آن، راه درازی در پیش است.»
 
نهادهای پشتبیان BTT (یعنی تران و بنیاد بیت‌تورنت)، رویای سه عرصه اصلی تجاری را در سر می‌پرورانند که اگر یک ابزار برای خلق ارزش در آنها تعبیه شود، می‌توانند با استفاده از بیت‌تورنت تمرکززدایی شوند.
این سه عرصه تجاری عبارتند از ارائه محتوا، ذخیره فایل و خدمات پروکسی حفاظت از حریم خصوصی.
 
از سوی دیگر، کاربران بیت‌تورنت از فعالیت‌های جدید آن دل خوشی ندارند؛ در واقع آنها دیرزمانی است که به پروتکل ارائه خدمات مجانی آن عادت کرده‌اند.
 
کد مطلب: 55327
نام شما
آدرس ايميل شما