۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳

شاید واتس‌اپ امن‌ترین پیام رسان جهان نباشد!

ایتنا - به تازگی یکی از کاربران واتس‌اپ در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر ، پیامی را منتشر کرده است که جنجال و سر و صداهای زیادی را به راه انداخته و امنیت سایبری این پیام رسان را که به آن می‌بالد، به چالش کشانده است.
شاید واتس‌اپ امن‌ترین پیام رسان جهان نباشد!

به‌تازگی گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است که امنیت سایبری اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ را زیر سوال برده و سوالات زیادی را در ذهن کاربران آن ایجاد کرده است.
به گزارش ایتنا از ایسنا،  اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption  End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید،  iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت هکرنیوز، به تازگی یکی از کاربران واتس‌اپ در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر ، پیامی را منتشر کرده است که جنجال و سر و صداهای زیادی را به راه انداخته و امنیت سایبری این پیام رسان را که به آن می‌بالد، به چالش کشانده است.
همین امر موجب شده است بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به منظور برطرف کردن سوالاتی که در ذهن کاربران واتس‌اپ بوجود آمده است، دست به تحلیل و بررسی وضعیت امنیتی ذخیره سازی پیام‌های رد و بدل شده در پلتفرم این پیام رسان بزنند تا به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند و آنها را به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار دهند.

پیامی که یکی از کاربران واتس‌اپ متشر کرده است گویای مساله جدیدی است که تاکنون در فضای مجازی منتشر نشده و مطرح نشده بود.
این کاربر در این پیام خاطرنشان کرده است که به هنگام تعویض شماره تماس و ایجاد یک حساب کاربری جدید در گوشی هوشمند خود ، با پیام های ناشناس و ناشناخته ای مواجه می شود  که به او و مخاطبانش تعلق نداشته است.

وی در ادامه می گوید: این مساله ذهن مرا بسیار برآشفت و مرا بر آن داشت تا با رسانه‌ای کردن موضوع مربوطه، کارشناسان امنیت سایبری را از آن مطلع و آگاه کنم تا در صورت وجود یک آسیب پذیری و حفره امنیتی که ممکن است منجر به نقض حریم خصوصی کاربران واتس اپ شود، آن را یافته و تحت بررسی قرار دهند.
حالا همانطور که رسانه‌ای شدن این خبر تاکنون بسیار جنجال برانگیز بوده است، به نظر می رسد که این پیام رسان امن را به چالش کشانده و مدیران و مقامات بلندپایه آن مجبور شوند در آینده ای نزدیک با راهکارهای مختلف اقدام به رفع نگرانی های امنیتی کاربران واتس اپ کنند.

کارشناسان بسیاری بر این باورند که واتس اپ که تاکنون بعنوان امن ترین پیام رسان  در جهان شناخته شده است، بوسیله همین آسیب پذیری و ضعف های امنیتی حجم زیادی از اطلاعات خصوصی کاربرانش را افشا کرده و در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار داده است.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است .طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در ژانویه ۲۰۱۸، پیام‌رسان واتس اپ هم اکنون میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

برای مقایسه باید گفت  بر اساس آمار، واتس اپ بالغ بر یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد این در حالیست که تلگرام ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه داشته است.
کد مطلب: 55320
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Netherlands
امن ترین مسنجرهای دنیا Confide، Signal،silence chat،هستن،تلگرام و واتس اپ رتبه های بعدی دارن،هر چند رمزنگاری تلگرام هم فقط در بخش secret chat قابل قبول هست و در چت معمولی از هفت نمره چهار گرفته!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام