۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

مایکروسافت به استفاده از کورتانا در هنگام نصب ویندوز پایان داد

ایتنا- مایکروسافت به‌تازگی تصمیم گرفته است تا به استفاده از راهنمای کورتانا در هنگام نصب ویندوز را خاتمه بدهد و به‌این‌ترتیب به کاربران خود اجازه بدهد تا در آرامش و راحتی خیال به انجام تنظیمات اولیه ویندوز خود بپردازند.
مایکروسافت به استفاده از کورتانا در هنگام نصب ویندوز پایان داد
مایکروسافت به‌تازگی تصمیم گرفته است تا به استفاده از راهنمای کورتانا در هنگام نصب ویندوز را خاتمه بدهد و به‌ این‌ ترتیب به کاربران خود اجازه بدهد تا در آرامش و راحتی خیال به انجام تنظیمات اولیه ویندوز خود بپردازند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، اولین کاری که بسیاری از افراد بعد از بوت کردن ویندوز 10 انجام می‌دهند، جست‌وجو برای غیرفعال سازی کورتانا در گوگل است که این موضوع به اطلاع مایکروسافت رسیده است و به‌زودی قرار است تا دستیار هوشمند کورتانا ازاین‌پس راهنمای اجباری افراد در طی روند نصب ویندوز نباشد.
 
 با این‌ وجود همه‌چیز به همین سادگی پیش نخواهد رفت و ساکت ماندن کورتانا تنها زمانی اتفاق می‌افتد که شما نسخه‌های ویندوز 10 پرو، انترپرایز یا آموزشی را نصب کنید و اگر قصد دارید تا نسخه کاربری خانگی ویندوز 10 را نصب کنید، هنوز مجبورید که صدای کورتانا را تحمل‌کنید.
 
 
 
دلیل اتخاذ چنین تصمیمی از جانب مایکروسافت به‌احتمال بسیار زیاد این است که کاربران خانگی ویندوز 10 را تنها روی یک کامپیوتر نصب خواهند کرد، اما متخصصان آی‌تی یک شرکت گاهی مجبورند تا این سیستم ‌عامل را به‌طور همزمان روی چند کامپیوتر نصب کنند و اینجاست که صدای کورتانا که به‌صورت همزمان از چند کامپیوتر پخش می‌شود بسیار آزاردهنده خواهد بود.
 
البته مایکروسافت تا اندکی پیش‌بینی از وقوع چنین نقص ناخواسته‌ای می‌توانست از ابتدا این قابلیت را برای نسخه شرکت‌های ویندوز 10 فعال نکند.
با این‌ حال خوشبختانه مایکروسافت تصمیم گرفته است که به این درخواست کاربران رسیدگی کند و کورتانا را در هنگام نصب متوقف کند. اما اگر هنوز مایل هستید که کورتانا شما را در این فرایند یاری کند می‌توانید با فشار همزمان دکمه‌های WIN + Ctrl + Enter او را در اختیار داشته باشید.
 
البته لازم به ذکر است که مایکروسافت چند ماه را به دوره اطلاع‌رسانی درباره این تصمیم اختصاص داده است و به‌این‌ترتیب تغییرات یادشده تا زمان به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10 که در حدود ماه آوریل عرضه خواهد شد، اعمال نمی‌شود.
 
کد مطلب: 55260
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام