کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تبعات تحریم محصولات اپل توسط چینی‌ها

15 دی 1397 ساعت 9:16

ایتنا - تیم کوک در اظهارات جدید خود نسبت به تحریم محصولات اپل در چین واکنش نشان داده است.



در کنار جنگ تجاری بین آمریکا و چین بایکوت محصولات اپل در پکن در کنار سیاست‌های خصمانه این شرکت آمریکایی در قبال قوانین در چین باعث شد تا چشم‌انداز فروش این شرکت بزرگ آمریکایی کاهش یابد.

به نقل اسپوتنیک، شرکت اپل آمریکا پیش‌بینی خود نسبت به درآمد در سه ماهه اخیر را کاهش داد و دلیل آن را کاهش فروش محصولات خود در چین و بازارهای نوظهور عنوان کرد.

به گزارش ایتنا از فارس، تیم کوک مدیرعامل اپل طی نامه‌ای به سرمایه‌گذاران این شرکت گفت: در حالی که ما انتظار برخی چالش‌ها در بازارهای اصلی خود را داشتیم اما فکر کاهش رشد اقتصادی در بازارهایی نظیر چین را نکرده بودیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که اوضاع اقتصادی در چین بیش از پیش تحت تأثیر مناقشات تجاری با آمریکا قرار گرفته است.  در حالی که پیش‌تر اپل برای سه ماهه نخست سال مالی 2020 ـ 2019 که در 29 دسامبر به اتمام رسید درآمد 89 تا 93 میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بود و کارشناسان نیز درآمد این شرکت را 91 میلیارد دلار برآورد کرده بودند اما اپل در آخرین ارزیابی خود درآمد این دوره را 84 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.

پس از انتشار این خبر سهام اپل 8 درصد ریخت، از طرف دیگر پس از آنکه در ماه دسامبر و به درخواست آمریکا یکی از مقامات ارشد شرکت هوآوی در کانادا دستگیر شد مردم چین نیز به شکلی خرید محصولات اپل را بایکوت کردند. در قالب این اتفاق بسیاری از شرکت‌های چینی مواضع اعتراضی علیه اقدام آمریکا و کانادا اتخاذ کرده و به کارمندان خود اعلام کردند برای خرید محصولات هوآوی به آنها یارانه می‌دهند. برخی دیگر از شرکت‌های چینی نیز نسبت به عواقب خرید محصولات اپل به کارمندان خود هشدار دادند.

راب اندرله یک تحلیل‌گر مستقل بازار تجهیزات الکترونیکی گفت: وقتی که آمریکا به دنبال گرفتن مدیر ارشد مالیهوآوی رفت دولت چین نیز به فکر ضربه زدن به اپل افتاد و بنابر این فروش این شرکت آمریکایی باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد.


کد مطلب: 55218

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55218/تبعات-تحریم-محصولات-اپل-توسط-چینی-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir