کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش نحوه راه رفتن به ربات‌ها با استفاده از هوش مصنوعی

22 دی 1397 ساعت 14:53

ایتنا- فناوری هوش مصنوعی به قابلیت‌های مثبت بسیاری دست یافته است و موجب شده است که بشر در زمینه‌های مختلف، پیشرفت‌های مهم و قابل توجهی داشته باشد. هوش مصنوعی اکنون می‌تواند نحوه راه رفتن را به ربات‌ها آموزش دهد.


سیستم‌های هوش مصنوعی، ربات‌ها را در زمینه فهم و دستکاری اشیاء با مهارت‌های شبیه انسان توانمند کرده است. در حال حاضر پژوهشگران عنوان کردند که الگوریتمی را توسعه داده‌اند که ماشین‌های مختلف از اطریق این الگوریتم می‌توانند نحوه راه رفتن را یاد بگیرند.
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و گوگل برین که یکی از از بخش‌های پژوهش هوش مصنوعی گوگل است، به تازگی در این زمینه توضیحاتی بیان کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، آنها بر این باور هستند که سیستم هوش مصنوعی می‌تواند به ربات‌های چهارپا یاد بدهد که روی زمین راه برود و اهمیتی ندارد و هیچ اهمیتی ندارد که ربات با آن محل آشنا باشد و یا اینکه در یک مکان جدید قرار گرفته باشد.
 
دانشمندان افزودند: «می‌توان از یادگیری عمیق تقویتی برای خودکارسازی کنترلرها برای انجام برخی از کارهای رباتیک استفاده کرد. می‌توان از یادگیری سرتاسری خط مشی‌ها استفاده کرد و کارهای سطح پایین را به ربات‌ها آموخت. اگر ما می‌توانیم حرکت و راه رفتن را در جهان واقعی بیاموزیم و یاد بگیریم، پس می‌توانیم اختیار کنترلرهایی را به دست بگیریم که برای هر ربات طراحی شده است و موجب افزایش تحرک و چابکی آنها می‌شود.»

 

بنظر کارشناسان، چالش این طراحی بسیار بالاست. یادگیری تقویتی که یکی از تکنیک‌های یادگیری هوش مصنوعی است که از قاعده پاداش و تنبیه برای رسیدن افراد به هدف استفاده می‌کند، به اطلاعات زیادی نیاز دارد و در برخی موارد به ده‌ها هزار نمونه نیاز است  که نتایج درست حاصل شود.
مورد دوم پارامترهای تعیین‌کننده ساختار ربات است که معمولا لازم است چندین بار آموزش را تکرار کند و همین موضوع می‌تواند به پای ربات آسیب بزند.
 
پژوهشگران بر این باورند که چنین امکانی وجود دارد که مهارت‌های حرکتی را به ربات آموخت. چارچوبی که دانشمندان برای آموزش یادگیری تقویتی از آن استفاده می‌کند  «RL با حداکثر آنتروپی» نام دارد. این چارچوب، سیاست‌های یادگیری را بهینه سازی می‌کند و بازگشت مورد نظر و آنتروپی را به حداکثر مقدار ممکن می‌رساند.
 


کد مطلب: 55211

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55211/آموزش-نحوه-راه-رفتن-ربات-ها-استفاده-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir