۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴

عبور فضاپیمای ناسا از دورترین شیئی که تابه‌حال از آن بازدید کرده‌ایم

ایتنا- این فضاپیما اکنون در کمربند کویپر (یک ناحیه وسیع و متشکل از قطعات شگفت‌آور یخی و اشیاء کوچک سیاره‌مانند) واقع است که پس از نپتون و در فاصله یک میلیارد و نیم کیلومتر بعد از پلوتو واقع است.
عبور فضاپیمای ناسا از دورترین شیئی که تابه‌حال از آن بازدید کرده‌ایم

به گزارش ایتنا به نقل از technologyreview، فضاپیمای ناسا با نام افق‌های جدید یا نیوهورایزونز (New Horizons) از فاصله ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتری یک سنگ بزرگ فضایی موسوم به اولتیما تیول (Ultima Thule) واقع در فاصله ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلومتری زمین عبور کرده است.
 
گفتنی است این عبور، روز سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ و حوالی ساعت ۱۲ ظهر صورت گرفت؛ اما به دلیل اینکه این فضاپیما خیلی از ما دور شده است، حدود شش ساعت طول می‌کشد تا اطلاعات به مرکز کنترل مأموریت واقع در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز برسد.
این گروه تحقیقاتی، ارسال خبر فوق را به تأخیر انداخت تا اطمینان حاصل کند که با مشاهدات دیگر، هیچ تداخلی ندارد. بدین‌ترتیب درست ۱۰ ساعت پس از آن به مردم اطلاع داده شد که این مأموریت با موفقیت انجام شده است.
 
گفته می‌شود که در هفته جاری تصاویر بهتری هم مخابره خواهند شد؛ اما تا اوایل ماه فوریه (اواسط بهمن)، تصاویر با کیفیت چندان بالایی در اختیار نخواهیم داشت.
تقریباً دو سال طول خواهد کشید تا بتوانیم تمام داده‌ها را دانلود کنیم. نشریه نیویورک تایمز، همزمان با نزدیک شدن فضاپیمای نیوهورایزونز به اولتیما تیول، مجموعه‌ای زیبا از تصاویر را منتشر کرده است.
 
اجرام فضایی

این فضاپیما، اکنون در کمربند کویپر (یک ناحیه وسیع از قطعات شگفت‌آوری از یخ و اشیاء کوچک سیاره‌مانند) واقع است که پس از نپتون و در فاصله یک میلیارد و نیم کیلومتر بعد از پلوتو واقع است.
تصاویر اولیه اولتیما تیول حاکی از آن هستند که این سنگ آسمانی که شبیه به یک بادام زمینی است، حرکت چرخشی دارد و طول آن حدود ۳۶ کیلومتر و عرض آن نیز تقریباً ۱۵ کیلومتر است.

گفتنی است نیوهورایزونز، ۱۲ سال پیش و از کیپ کاناورال به فضا پرتاب شد.
آخرین اطلاعاتی که از این فضاپیما دریافت شد، سه سال و نیم پیش و زمانی بود تصاویر بسیار باکیفیتی از پلوتو بدست آوردیم.

ناسا امیدوار است که بتواند این مأموریت را گسترش داده و در دهه ۲۰۲۰ میلادی، به کاوش بیشتر پیرامون اشیاء مرموز در کمربند کویپر بپردازد.
 
کد مطلب: 55208
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
نشریه نیویورک تایمز، همزمان با نزدیک شدن فضاپیمای نیوهورایزونز به اولتیما تیول، مجموعه‌ای زیبا از تصاویر را منتشر کرده است.

خب شما هم چند عکس می گذاشتید. یا لااقل لینکش رو می گذاشتید اینجا تا کسانی که علاقه دارند بروند ببینند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام