کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرکت دل بعد از سال‌ها فعالیت خصوصی، دوباره عمومی می‌شود

18 دی 1397 ساعت 9:33

ایتنا- شرکت دل چندین سال به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت کرد و این فعالیت به صورت خصوصی مزایا و معایبی برای این شرکت به همراه داشت. این شرکت مجددا قرار است که وارد بازار سهام عمومی شود.


شرکت مشهور "دل" به تازگی و بعد از سال‌ها فعالیت به صورت یک شرکت خصوصی دوباره به حالت عمومی درآمد.
مایکل دل، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت دل، در سال 2013، دل را تحت عنوان یک شرکت خصوصی به مبلغ 25 میلیارد دلار به سیلور لیک فروخت. پنج سال بعد از این موضوع، شرکت مورد بحث در زمینه رایانش ابری و مسائل سازمانی موفقیت‌های خوبی کسب کرد و بخش بازی کامپیوتری خود را به یک بخش بسیار قدرتمند تبدیل کرد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، در اوایل سال 2018 میلادی، شرکت مذکور اعلام کرد که مجددا به یک شرکت عمومی تبدیل خواهد شد و این کار از طریق یک سری مراحل پیچیده انجام خواهد شد. یکی از مراحل این بود که نرم افزار “VMware” که هشتاد درصد از سهام آن متعلق به دل است، مجددا خریداری شود.
 
بنظر کارشناسان، سهام موجود در بازار به شرکت دل این امکان را داد که از فرآیندهای معمول در بازار دوری کند و این مرحله برای وی به راحتی طی شود.
بر اساس گزارش منابع مختلف ماند وال استریت ژورنال، سیلور لیک 24 درصد از سهام دل را برای خود حفظ می‌کند. اکنون با عمومی شدن دل، مایکل دل می‌تواند سرمایه گذارهای جدیدی را پیدا کند و کارهای جدیدی را شروع کند.

 
منابع مختلف بر این باور هستند VMware در پی آن است که با خرید شرکت دل، آن را به یک شرکت عمومی تبدیل نماید.
شرکت دل زمانی به یک شرکت کاملا خصوصی و شخصی تبدیل شد که داشت برای بقاء و ماندن در عرصه فناوری تلاش می‌کرد. این شرکت شاهد ضرری بالغ بر 941 میلیون دلار بوده است.
 
مسلما با عمومی شدن سهام دل، سرمایه گذاری مختلفی به سمت آن خواهد آمد.
دل در سال‌های گذشته آواز خاصی در جهان داشت و سیستمی که در آن پیاده می‌شد، واقعا عالی و بی نظیر بود و بسیاری از مخاطبان سراسر دنیا را به سمت خود جلب و جذب می‌کرد.
 


کد مطلب: 55204

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55204/شرکت-دل-بعد-سال-ها-فعالیت-خصوصی-دوباره-عمومی-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir