۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

جف بیزوس، ثروتمندترین فرد جهان

ایتنا - در سال گذشته که شرکت‌های نام‌آشنای فناوری در رسوایی‌ها غوطه‌ور بودند، دست‌کم یک مدیر اجرایی موفق شد به سلامت از آن گذر کند: جف بیزوس (مدیرعامل آمازون)، توانست بیشتر از تمام همتایان میلیاردر خود ارزش خالص دارایی‌های‌اش را افزایش دهد.
جف بیزوس، ثروتمندترین فرد جهان

به گزارش ایتنا به نقل از بیزنس‌اینسایدر، بیزوس در ابتدای سال گذشته عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داد و بدین‌ترتیب بیل گیتس که برای ۲۴ سال متوالی در صدر رده‌بندی فوربز بود را در جایگاه‌های بعدی قرار داد.
بدین‌ ترتیب اکنون مدیر عامل آمازون می‌تواند ادعا کند که در سال ۲۰۱۸ ثروت خود را به اندازه ۲۴ میلیارد دلار و بیش از هر کس دیگری افزایش داده است.
 
گفتنی است آقای بیزوس سال گذشته را با ثروت ۱۲۳ میلیارد دلار به پایان رساند و البته او تنها فردی است که ارزش ثروتش، دوازده رقمی است.
البته در تابستان گذشته، ارزش ثروت او از ۱۵۰ میلیارد دلار نیز گذشت و بدین‌ترتیب به ثروتمندترین فرد در تاریخ معاصر تبدیل شد.
 
گفته می‌شود که آقای بیزوس در هر ساعت، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد دارد و بنابر محاسبات، خرج کردن ۸۸ هزار دلار برای وی، مانند هزینه کردن ۱ دلار برای شهروندان عادی آمریکایی است.
با توجه به گسترش پرشتاب آمازون در سال ۲۰۱۸ در حوزه‌های رایانش ابری، دارو و دیگر صنایع، آقای بیزوس هیچ علامتی از افول از خود نشان نمی‌دهد.
 
از سوی دیگر، با اینکه بیزوس شاهد افزایش ثروت خالص خود بود، دیگر میلیاردرها شاهد چنین موفقیتی نبودند. برای مثال بنابر شاخص بلومبرگ، در سالی که گذشت و در میان بی‌اعتمادی‌ها به فیس‌بوک، مارک زاکربرگ (مدیرعامل این شرکت) بیش از هر میلیاردر دیگری پول از دست داد. اکنون ثروت خالص زاکربرگ نزدیک به ۵۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
 
جف بزوس
 
گفتنی است پنج ثروتمند نخست (پس از بیزوس) در شاخص رده‌بندی بلومبرگ عبارتند از بیل گیتس (۹۰ میلیارد دلار)، وارن بافت (۸۳ میلیارد دلار)، برنالد آرنالت (مدیر عامل LVMH (۶۷ میلیارد دلار) و مدیر اجرایی در شرکت مد اسپانیایی Amancio Ortega (۵۹ میلیارد دلار).
 
کد مطلب: 55200
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام