۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

رشد سهم بازار لیفت

ایتنا - با اینکه بخش عمده‌ای از کسب‌ و کار تاکسی تلفنی در ایالات متحده توسط اوبر انجام می‌شود، اما میزان رشد لیفت نیز قابل توجه است.
رشد سهم بازار لیفت
پنج‌شنبه گذشته که لیفت برای نخستین عرضه عمومی سهام خود ثبت نام کرد، به‌نظر می‌رسید نخستین شرکت بزرگ در زمینه تاکسی تلفنی باشد که سهامی عام می‌شود. ولی رقیب بزرگ‌تر او یعنی اوبر، روز بعد و با انتشار طرح‌هایی برای تبدیل شدن به سهامی عام، لیفت را کنار زد.
انتظار می‌رود که هر دو شرکت در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹ بتوانند به بازارهای عرضه سهام عمومی راه پیدا کنند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از recode، گزارش‌های تحلیلی نشان می‌دهند که در ماه اکتبر (مهر) اوبر و لیفت روی هم تقریباً ۹۸ درصد از بازار تاکسی تلفنی در ایالات متحده، را در اختیار داشتند.
در این میان، سهم اوبر نزدیک به ۷۰ درصد و سهم لیفت نیز نزدیک به ۲۸ درصد عنوان شده است؛ در حالیکه لیفت سال گذشته، سهم خود را ۳۵ درصد اعلام کرده بود و اوبر هم اطلاعات سهم بازار خود را افشا نمی‌کند.
 
بنابر گزارش‌های تحلیلی مؤسسه تحقیقاتی Second Measure، سال گذشته درآمد هر دو شرکت گفته شده از رشد خوبی برخوردار بود؛ اما درآمد لیفت ۳۲ درصد رشد داشت و مشابه با روند رشد اوبر در دوره زمانی اکتبر ۲۰۱۷ تا اکتبر ۲۰۱۸ بود.
 
طبق اظهارات اوبر، درآمد این شرکت در سه‌ماهه سوم (که شامل درآمد حاصل از فروش غذا یا Uber Eats، و دیگر کسب‌وکارهای مشابه نیز می‌شود)، نسبت به سال قبل از آن با رشد ۳۸ درصد، به رقم ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار رسید.
این در حالی است که این گزارش‌های تحلیلی نشان می‌دهند درآمد اوبر در دوره گفته شده، تنها ۱۷ درصد رشد داشته است.
 
لیفت
 
یک منبع آگاه می‌گوید درآمد لیفت در ایالات متحده و کانادا در سال ۲۰۱۸ در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، بالغ بر ۹۰۹ میلیون دلار بوده است.
گزارش‌های تحلیلی فوق نیز حاکی از آن هستند که درآمد لیفت تنها در ایالات متحده، در آن زمان ۷۱ درصد رشد داشته است.
 
باید توجه داشت که تحلیل میزان درآمد اوبر، شامل درآمد غذا تا ماه مه ۲۰۱۷ نیز می‌شود. این امر باعث شد تا سهم بازار اوبر اندکی بیشتر از آن چیزی باشد که پیش از آن تخمین زده می‌شد.
 
کد مطلب: 55194
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام