کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطالبات علما و مراجع از وزارت ارتباطات یک فرصت است

11 دی 1397 ساعت 13:05

ایتنا - رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اقداماتی که برای افزایش ظرفیت شبکه انتقال داخل ایران انجام شده، از افزایش ظرفیت شبکه IP کشور به ۱۸.۵ ترابیت بر ثانیه خبر داد.




حمید فتاحی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات بر دیدار و ارائه گزارش به مراجع، گفت: دغدغه‌ها و مطالبات مراجع و علما، به دلیل نبود انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی همیشه به‌عنوان یک فرصت برای ما دارای اهمیت است.

وی با اشاره به دیدارهای دوره‌ای با مراجع و علما، افزود: در سفر اخیر به قم به نمایندگی از وزیر ارتباطات، با آیت الله جوادی آملی، آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله مکارم شیرازی دیدار داشتیم و در این دیدارها گزارش عملکرد یک سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که اقدامات انجام شده در حوزه شبکه ملی اطلاعات یکی از موضوعات مطرح شده در این دیدارها بود، تصریح کرد: در این دیدارها درباره دستاوردهای شبکه ملی اطلاعات و اقدامات انجام شده در حوزه دولت الکترونیکی، فضای مجازی، کودک و جشنواره کودک آنلاین گزارشی ارائه شد.

وی افزود: گزارش ارائه شده مورد استقبال مراجع قرار گرفت و با توجه به آگاهی از نفوذ  فضای مجازی، به تاثیرگذاری این فضا تاکید داشتند و برای استفاده از فرصت‌های فضای مجازی که یکی از آن‌ها نشر معارف اهل بیت است و جلوگیری از آسیب‌های آن توصیه کردند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: با توجه به این‌که ما صاحب این تکنولوژی نبودیم، اعمال حاکمیت در فضای مجازی به این سرعت انجام نمی‌شود و پروسه‌ای زمان‌بر است که نیاز به فرهنگ‌سازی و تکنولوژی دارد، البته اقدامات که در حوزه شبکه ملی اطلاعات و افزایش ترافیک داخل انجام شده، نیمه پر این لیوان در حوزه فضای مجازی است.

وی درباره گزارش‌هایی که درباره اقدامات وزارت ارتباطات به دفاتر مراجع می‌رسد، افزود: آسیب‌های فضای مجازی قابل انکار نیست و نیمه کمتر لیوان را تشکیل می‌دهد و کسانی که انگیزه‌هایی غیر از اصلاح امور دارند، این بخش را بزرگنمایی و برجسته‌سازی می‌کنند و به جای این‌که در رسانه‌ها به‌صورت دائم بر آلودگی در این فضا تاکید کنیم، می‌توانیم به صورت گام به گام از فرصت فضای مجازی برای بهتر شدن این فضا استفاده کنیم.

فتاحی تاکیدکرد: برخلاف برخی که می‌خواهند از این مطالبات استفاده‌های دیگری داشته باشند، ما این مطالبات را فرصت می‌دانیم و این دیدارها ادامه دارد و به‌صورت دائمی گزارش‌ها ارائه خواهد شد.
وی افزود: هدف ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارائه بهترین، باکیفیت‌ترین و امن‌ترین ارتباط برای استفاده حد اکثری از فضای مجازی و تلاش برای به حداقل رساندن آسیب‌های این فضاست.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درباره اقدامات انجام شده در حوزه شبکه انتقال نیز از افزایش ظرفیت به ۱۸ و نیم ترابیت بر ثانیه در شبکه IP  کشور خبر داد و گفت: این پروژه بزودی افتتاح می‌شود.

وی درباره میزان تبادل اطلاعات در داخل کشور نیز افزود: از خردادماه ۹۶ که ۲۶۳ گیگابیت بر ثانیه میزان تبادل اطلاعات در داخل کشور بوده، در حال حاضر به ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است که ۵۰ درصد ترافیک اینترنت در ایران را شامل می‌شود و در برنامه داریم با یک بسته حمایتی برای مراکز تبادل داده غیر از تهران، این مراکز را نیز فعال کنیم.

فتاحی تصریح کرد: این افزایش ترافیک داخل مربوط به خدماتی است که در بستر شبکه ملی اطلاعات در قالب ویدیو و سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی به مردم ارائه می‌شود و تولید و مصرف این محتوا در داخل کشور است و هزینه پرداختی برای مصرف‌کننده نیز یک دوم هزینه مصرف اینترنت بین‌الملل است.


کد مطلب: 55188

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55188/مطالبات-علما-مراجع-وزارت-ارتباطات-یک-فرصت

ايتنا
  https://www.itna.ir