کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گارتنر می‌گوید:

رونق بازار خدمات ابری در سراسر جهان

9 دی 1397 ساعت 14:31

ایتنا - در سال ۲۰۱۷ ارزش کلی بازار جهانی IaaS با رشد ۲۹.۵ درصد به ۲۳.۵ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سال قبل از آن ۱۶.۲ میلیارد دلار بوده است.



زیرساخت به عنوان سرویس یا همان IaaS نوعی خدمت رایانش ابری است که امروزه طرفداران زیادی در سراسر جهان به استفاده از آن علاقه نشان می‌دهند.

وب‌سایت ITProPortal به نقل از گارتنر گزارش داده که در سال ۲۰۱۷ ارزش کلی بازار جهانی IaaS با رشد ۲۹.۵ درصد به ۲۳.۵ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سال قبل از آن ۱۶.۲ میلیارد دلار بوده است.

آمازون برترین فروشنده خدمات IaaS در سال ۲۰۱۷ بوده و پس از آن به ترتیب، مایکروسافت، علی بابا، گوگل و آی‌بی‌ام قرار دارند.
چهار فروشنده برتر این حوزه، تقریباً ۷۳ درصد کل بازار IaaS را در دست دارند. بر اساس این گزارش، درآمد آمازون از این بازار در سال گذشته حدوداً ۱۲.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال پیش از آن، ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایتنا از همکاران سستم مایکروسافت در جایگاه دوم این فهرست، سود ۳.۱ میلیارد دلاری را از این حوزه در سال گذشته به دست آورده است. مایکروسافت خدمات IaaS را از طریق پلتفرم ابری خود به نام آژور به مشتریان عرضه می‌کند.

شرکت علی بابا نیز در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد ۶۳ درصدی سودآوری خدمات IaaS خود بوده است.
برخی تحلیلگران معتقدند که این شرکت چینی از پتانسیل لازم برای حضور قدرتمند در بازارهای جهانی برخوردار است و چه بسا روزی بتواند از آمازون و مایکروسافت نیز پیشی بگیرد.


Sid Nag مدیر پژوهش گارتنر می‌گوید در حال حاضر ۲۰ درصد بودجه فناوری اطلاعات شرکت‌ها به حوزه‌ی رایانش ابری اختصاص دارد و بسیاری از سازمان‌ها برای پشتیبانی از محیط‌های تولید و سیستم‌های حیاتی تجاری خود از این فناوری بهره می‌برند.
 


کد مطلب: 55167

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55167/رونق-بازار-خدمات-ابری-سراسر-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir