کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خرابی الکسا در اثر اضافه‌بار روز کریسمس

سايت خبری ايتنا , 8 دی 1397 ساعت 17:11

ایتنا - متصل کردن دستیار مجازی آمازون به محصولات توسط تعدادی از کاربران در اروپا، سبب بروز مشکل برای برخی از آنها شد.



به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، هزاران نفر از مردم که در روز کریسمس سخنگوهای هوشمند را به برق متصل کردند، با پیام هوشمندانه‌ای از طرف این دستیار روبرو نشدند؛ چرا که شاهد بودند محصول آمازون که با فرمان‌های صوتی کار می‌کند، اتفاقاً از کار افتاد!

گفته می‌شود سرورهایی که کنترل‌کننده بخش دیجیتالی الکسا هستند، با پرسش‌ها و درخواست‌های فراوان روبرو شدند و از الکسا خواستند به برخی از کاربران بگوید: «با عرض پوزش، من در حال حاضر متوجه منظور شما نمی‌شوم.»

این از کار افتادگی که حدود ساعت 10 صبح به وقت گرینویچ رخ داد، موجب شد تا مشتریان آمازون از اینکه قادر به پخش آهنگ‌های جشن سال نو نیستند، و اینکه نمی‌توانند چراغ اتاق نشیمن خود را روشن کرده یا دستورالعمل‌های آشپزی برای شام کریسمس دریافت کنند، لب به شکوه باز کنند.

ریچارد هیالوند (یکی از دست‌اندرکاران فناوری در انگلستان) در توییتی نوشت: «امروز روز خوبی برای از کار افتادن الکسا بود؛ چون به نظر نمی‌رسد که امروز افراد بخواهند دستگاه‌های جدید را ثبت کنند یا موسیقی یا کار دیگری انجام دهند.»
 


گفتنی است دستیار صوتی هوشمند الکسا با ارسال دستورات صوتی از طریق دستگاه آمازون اکو به یک سرور کار می‌کند و این سرور به‌عنوان یک کامپیوتر آنها را تفسیر می‌کند.
سپس دستورالعمل‌ها به اکو بازمی‌گردند و این گجت، به‌عنوان مثال موسیقی پخش می‌کند، گزارش وضعیت آب و هوا را می‌خواند و کارهایی همچون روشن کردن لامپ را انجام می‌دهد.

حساب کاربری خدمات مشتریان آمازون در توئیتر نزدیک ظهر نوشت: «در اروپا و در طی دو ساعت گذشته، برخی از دستگاه‌های اکو چندین بار قطع و وصل شده‌اند.»
این توئیت در ادامه، مشکل فوق را حل شده قلمداد کرد.

یکی از سخنگویان آمازون نیز گفت: «در روز ۲۵ دسامبر (۴ دی) برای مدت کوتاهی، یک مشکل وجود داشت که اجازه نمی‌داد مشتریان بتوانند با الکسا به تعامل بپردازند. خوشبختانه در حال حاضر، سرویس الکسا عملکرد عادی خود را در پیش گرفته است.»
 


کد مطلب: 55157

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55157/خرابی-الکسا-اثر-اضافه-بار-روز-کریسمس

ايتنا
  https://www.itna.ir