۰
plusresetminus
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹

سفارش تولید آیفون به هند!

ایتنا - گویا با توجه به تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و آمریکا، اپل قصد دارد تامین و تولید گوشی های آیفون خود را از کارخانه فاکسکان از چین به هند منتقل کند.
سفارش تولید آیفون به هند!


بعد از آنکه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور قانون تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد، رسما جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا آغاز شد و بر روی محصولات و کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه گمرکی ۱۰ درصدی اعمال شد که طبق اظهارات و تهدیدات ترامپ، قرار شد از آغاز سال جدید میلادی این تعرفه های وارداتی به ۲۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به آنکه بسیاری از شرکت‌ها و غول‌های تکنولوژی آمریکایی در چین کارخانه دارند و یا با بسیاری از شرکت‌های چینی برای تولید و تامین قطعات مورد نیازشان قرارداد همکاری دارند، بنابراین افزایش تعرفه‌های وارداتی که سران این دو کشور برای همدیگر وضع کرده‌اند، می‌تواند تبعات منفی و مخربی را برای اقتصاد آمریکا و چین به همراه داشته باشد.

گزارش‌های زیادی بعد از آغاز جنگ تجاری میان چین و آمریکا از سوی تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری منتشر شد که نشان می‌داد شرکت های تکنولوژی و به دنبال آن کاربران محصولات فناوری از بزرگترین قربانیان این کشمکش‌ها به شمار خواهند آمد.

فاکسکان که یکی از بزرگترین تامین کنندگان و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند آیفون محسوب می شود، حالا به نظر می‌رسد که مونتاژ و ساخت آیفون‌های جدید و پرچمدار را از کارخانه خود در چین به هند منتقل کرده است تا از شر تنش‌های سیاسی و تجاری میان چین و آمریکا خلاص شود.

بر اساس گزارش اکونومیک تایمز، منابع آگاه به تازگی اعلام کرده‌اند که اپل قصد دارد از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی مونتاژ و تولید گوشی های پرچمدار خود را از کارخانه فاکسکان در چین به هند منتقل کند که بدین ترتیب این نخستین باری خواهد بود که شرکت تایوانی فاکسکان محصولات اپل را در خاک کشور هند به مرحله تولید می رساند.  

این نقل و انتقالات از چین به هند برای تولید گوشی‌های هوشمند آیفون می تواند کسب و کار اپل در هند را متحول کرده و موجب ایجاد بالغ بر ۲۵ هزار شغل در این کشور شود. همچنین گفته می شود که شرکت تایوانی فاکسکان برای توسعه کارخانه مونتاژ محصولات اپل در هند تصمیم گرفته است مبلغی به ارزش ۲۵ میلیارد روپیه معادل ۳۵۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

به هرحال به نظر می‌رسد که برنامه فاکسکان و اپل برای انتقال خط تولید و مونتاژ گوشی های هوشمند آیفون علی الخصوص آیفون ۱۰ (ایکس) به نفع شرکت اپل و کاربران هندی تمام خواهد شد چراکه از محدودیت های قانونی ناشی از جنگ تجاری میان چین و آمریکا خلاص خواهند شد.
کد مطلب: 55155
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام