کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایکروسافت؛‌در قله باارزش‌ترین کمپانی آمریکایی

8 دی 1397 ساعت 13:06

ایتنا - روزهای پایانی سال 2018، ارزش حدودی کمپانی مایکروسافت،‌با وجود رقبای سرسخت و قدرتمند، به 752 میلیارد دلار رسیده که حتی اپل را نیز کنار زده است.



هرچند در ۳ ماه گذشته مایکروسافت ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش سهام خود را از دست داد اما رسیدن به قله باارزش‌ترین کمپانی آمریکایی فراتر از ۱ تریلیون دلار به‌صورت موقت، باعث شد تا مدیران کمپانی عزم خود را برای ارتقاء دوباره رتبه جزم کنند.

 مایکروسافت اینک از افتخاری کوچک برخوردار است که به‌طور غیرمنتظره و البته موقتی بالای اپل و آمازون قرار گرفت اما سهام این کمپانی در کنار سایر غول‌های آی‌تی ازجمله اعضای موسوم به فانگ FAANG در بازار کاهش یافت.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، FAANG شامل فیس‌بوک، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل است که جیم کریمر در برنامه «مانی تی وی» در سال ۲۰۱۳ آن‌ها را گروه فنگ نامید که سهامشان به‌سرعت در حال رشد بود و آن زمان مایکروسافت جزو آن نبود.
به‌هرحال با بالارفتن ارزش سهام FAANG سهام بخش عمده‌ای از بازار جابجا می‌شود.

امسال فیس‌بوک به دلیل نقض حریم خصوصی، گوگل به خاطر بستن قرارداد با بخش نظامی و رابطه پنهانی با چین و اپل به دلیل مشکلات نرم‌افزاری و نیز فروش دور از انتظار آیفون سری ایکس دچار مشکل شده‌اند.
اما سهام مایکروسافت کمتر دستخوش این‌گونه حوادث شده و موفقیت در بخش کلود، حال غول نرم‌افزاری را بهتر کرده است.

در حال حاضر سهام مایکروسافت با ۱۸ دلار سقوط به ۹۸ دلار رسیده است. به مدت ۵۲ هفته ۱۱۶ دلار بود. اپل با ۸۱ دلار سقوط به ۱۵۲ دلار در هر سهم رسیده و گوگل با ۲۸۳ دلار سقوط به ۱۰۰۹ دلار رسیده و آمازون نیز با ۶۴۰ دلار سقوط به ۱۴۱۱ دلار رسیده است. بنابراین مایکروسافت ۱۵ درصد کمتر از اعضای فانگ دچار سقوط شده است، درحالی‌که سایرین سقوط ۳۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.


ارزش فعلی مایکروسافت به ۷۵۲ میلیارد دلار رسیده است و راهی دراز تا ۱ تریلیون دلاری شدن دوباره دارد اما بالاتر از اپل ۷۲۰ میلیارد دلاری، گوگل ۷۰۶ میلیارد دلاری و آمازون ۶۹۰ میلیارد دلاری قرار دارد و فیس‌بوک ۳۷۸ میلیارد دلاری و نتفلیکس ۱۰۶ میلیارد دلاری نیز فاصله زیادتری دارند.


کد مطلب: 55154

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55154/مایکروسافت-در-قله-باارزش-ترین-کمپانی-آمریکایی

ايتنا
  https://www.itna.ir