کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سال 2019 میلادی

چرا تولید آیفون کمتر می‌شود؟

8 دی 1397 ساعت 10:41

ایتنا - برخی صاحبنظران بازار گوشی‌های هوشمند معتقدند تقاضا برای گوشی‌های آیفون کمتر شده و در نتیجه در سال جدید میلادی اپل ناچار به تولید کمتر این گوشی محبوب است!



موسسه تحقیقاتی Citi پیش‌بینی کرد اپل با کاهش تقاضا روبرو شده و به همین دلیل مجبور است دست به کاهش تولید بزند.

آنچه در حال رخ دادن در بازار است تخریب زنجیره تأمین بوده که به گفته ویلیام یانگ به دلیل کاهش تقاضای برای آیفون ایکس اس مکس اپل شاید 45 میلیون گوشی در فصل اول بفروشد.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، طبق پیش‌بینی‌ها گوشی 1099 دلاری اپل با کاهش تقاضایی معادل 48 درصد روبرو خواهد شد ولی اپل مجبور شده است به تأمین‌کنندگان سخت‌افزاری بگوید که تولید را برای هر سه مدل جدیدی که سپتامبر رونمایی کرد، کم کنند.

تأمین‌کنندگان سخت‌افزاری در آسیا نیز با کاهش ارزش سهام خود مواجه شده که نشان می‌دهد این پیش‌بینی دور از ذهن نیست. موسسه TF International Securities در دسامبر پیش‌بینی کرد عرضه آیفون در فصل اول 2019 با 20 درصد کاهش مواجه خواهد شد.

«مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف نیز گفته است کل عرضه آیفون در سال آینده در مقایسه با 2018 بین 5 تا 10 درصد کاهش خواهد داشت. امروز جمعه سهام اپل 3.2 درصد کاهش پیدا کرد. ارزش سهام اپل در فصل آخر بیش از 26 درصد کاهش یافته است.


کد مطلب: 55152

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55152/چرا-تولید-آیفون-کمتر-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir