کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتقام سخت هواوی از آمریکا!

5 دی 1397 ساعت 15:02

ایتنا - بسیاری از شرکت‌های چینی در حمایت از هواوی، به کارمندان خود اعلام کرده‌اند که اگر آیفون بخرند اخراج می‌شوند!



شرکت‌های چینی در راستای اقدامات تلافی جویانه هواوی علیه ایالات متحده آمریکا، به کارکنان خود اعلام کرده‌اند در صورتی که از آیفون استفاده کنند، اخراج خواهند شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، روز گذشته بود که خبری مبنی بر تلاش و درخواست شرکت چینی هواوی مبنی بر تحریم و بایکوت محصولات امریکایی اپل نظیر گوشی‌های آیفون منتشر شد که بازتاب‌های متعدد بسیاری داشت.

حالا به نظر می‌رسد که بسیاری از شرکت‌های چینی که در زمینه‌های مختلفی در این کشور فعالیت می‌کنند، در راستای حمایت از یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی چینی از کارکنان و کارمندان خود به صورت کاملا جدی درخواست کرده‌اند که محصولات اپل را تحریم کرده و برخی از آنها نیز تهدید کرده‌اند در صورتی که کارمندان گوشی‌های آیفون جدیدی تهیه و خریداری کنند، آنها را اخراج خواهند کرد. پیشتر نیز گزارش های دیگری منتشر شده بود که نشان می‌داد این شرکت‌ها به کارکنان خود ابلاغ کرده‌اند در صورت استفاده از گوشی‌های آیفون و به طور کلی محصولات اپل، با کسر از حقوق و پاداش و مزایا مواجه خواهند شد.

همچنین به نظر می‌رسد که شرکت‌های مختلف برای خریداری و استفاده از گوشی‌های هواوی تخفیف و یارانه های 10 الی 100 درصدی را برای کارمندان خود در نظر گرفته و اعطا کرده‌اند.

هرچند که به گفته بسیاری از کارشناسان ، متقاعد کردن و یا واداشتن افراد به استفاده و عدم استفاده از یک محصول کار بسیار دشوار و در عین حال غیراخلاقی به شمار می‌رود، اما شرکت‌های چینی به تلاش خود برای خریداری و حمایت از محصولات هواوی ادامه می‌دهند.

بعد از بالا گرفتن تب و تاب تنش‌های سیاسی و تجاری میان چین و آمریکا و تلاش مقامات دولتی ایالات متحده برای تخریب چهره هواوی بعنوان غول تکنولوژی چینی که دومین تولیدکننده موبایل و یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال در جهان نیز محسوب می شود، موضوع دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا به اتهام تلاش و همکاری در دور زدن تحریم های امریکا علیه کشورهایی نظیر ایران، آتش این مشکلات را شعله ور تر کرد، به گونه‌ای که حالا به نظر می‌رسد شرکت هواوی در یک اقدام تلافی جویانه تصمیم گرفت این بار با مقابله با شرکت آمریکایی اپل، انتقام خود را از دولت آمریکا بگیرد.

ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

با این‌که دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.


کد مطلب: 55144

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55144/انتقام-سخت-هواوی-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir