۰
plusresetminus
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱

ممنوعیت فروش آیفون در چین

ایتنا - کوالکوم موفق شد با پیروزی مقابل اپل، فروش آیفون در آلمان را متوقف کند.
ممنوعیت فروش آیفون در چین

شکایت شرکت تراشه سازی کوالکوم سرانجام کار دست اپل داد و این شرکت با پیروزی بر اپل موفق شد جلوی فروش برخی مدل‌های آیفون را در آلمان بگیرد.

کوالکوم مدعی است اپل برخی حقوق مالکیت معنوی این شرکت را نقض کرده و برخی اسرار تجاری آن را بعد از قطع همکاری در اختیار اینتل قرار داده است.
پس از آنکه دادگاهی در آلمان در این زمینه به نفع کوالکوم رای داد، اپل مجبور شد برخی مدل های قدیمی تر آیفون را که شکایت کوالکوم در مورد آنها صدق می کرد از فروشگاه های آلمان بیرون بکشد.

به گزارش ایتنا از مهر، پیش از این کوالکوم در دادگاهی در چین هم بر علیه اپل به موفقیت رسیده بود و دادگاه فرمان ممنوعیت فروش برخی مدل‌های آیفون را در این کشور آسیایی هم صادر کرده بود. اپل به هر دو حکم اعتراض کرده و برای جلوگیری از اجرایی شدن دستور دادگاه در چین تغییراتی را در سیستم عامل iOS ایجاد کرده است.

صدور حکم دادگاه آلمانی تنها مانع از فروش چند میلیون آیفون خواهد شد که در مقیاس گسترده و در شرایطی که اپل هر سال صدها میلیون آیفون به فروش می‌رسد، رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب نمی شود. اما این نگرانی وجود دارد که کوالکوم بتواند حکم مشابهی در آمریکا دریافت کرده و برای اپل مشکلات جدی ایجاد کند.
کد مطلب: 55121
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام