۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵

چین پیشگام در پژوهش‌های مربوط به هوش مصنوعی

ایتنا- چین به دلیل تلاش‌های مختلف در زمینه هوش مصنوعی و پژوهش‌های فراوان در این زمینه به زودی رهبری جهان در این حوزه از فناوری را به دست خواهد گرفت.
چین پیشگام در پژوهش‌های مربوط به هوش مصنوعی
میزان مقالاتی که در زمینه هوش مصنوعی در سراسر جهان منتشر می‌شود، به شکلی فزاینده در حال افزایش است و در حال حاضر میزان مقالاتی که از کشور چین منتشر می‌شود، نسبت به تمامی مقالات این حوزه از فناوری بیشتر است.
در صورتی که این روند به همین شکل و با همین سرعت ادامه پیدا کند، چین در چهار سال آینده در زمینه هوش مصنوعی تبدیل به کشوری پیشگام و پیشرو خواهد شد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، تجزیه و تحلیل‌های مختلف نشان می‌دهد که ایالات متحده که زادگاه برندهایی مانند گوگل، آمازون و فیس‌بوک است، در جذب استعدادهای عالی به سمت هوش مصنوعی موفق بوده است و پژوهش‌ها در ایالات متحده از سمت محیط‌‌های دانشگاهی به سمت عملیات پژوهشی در شرکت‌های فناوری بزرگ سوق پیدا کرده است.
 
با این وصف، بررسی‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که کشور چین در تلاش است که خود را از لحاظ تعداد مقالات و عملیات پژوهشی ارتقاء دهد و به یک مدعی مهم و اساسی در این زمینه تبدیل شود. این تصمیم در حقیقت از سال 2004 آغاز شده است.
گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که چین به دنبال مقام اول دنیا در زمینه پژوهش هوش مصنوعی است.
 

هوش مصنوعی چین تمام تمرکز خود را روی مسئله بینایی کامپیوتر گذاشته است و  شاخه ارائه دانش و پردازش زبان طبیعی مانند بازشناسی گفتار ندارد.
دلیل این موضوع احتمالا به این خاطر است که این نوع از پژوهش در چین، با شرکت‌هایی انجام می‌شود که چندان در این زمینه پیشرفت نکرده‌اند که بتوانند مقاله اختصاصی خود را منتشر کنند.
 
نکته قابل توجه اینکه چین زادگاه چند مورد از بهترین و پرفروش‌ترین شرکت‌های فناوری دنیاست و سعی دارد که در بسیاری از زمینه‌های فناوری سرآمد باشد.
در پنج سال گذشته، میزان مقالاتی که از طرف کشور چین در زمینه هوش مصنوعی منتشر شده است، 12.9 درصد افزایش داشته است و این گواهی برای رشد بی‌نظیر این کشور در حوزه مذکور است.
 
کد مطلب: 55110
برچسب ها: هوش مصنوعی چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام