۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸

«جام جهانی» صدرنشین لیست جستجوهای گوگل در سال 2018 ، ولی در این لیست تکنولوژی دیده نمی‌شود

ایتنا - در سال 2017، آیفون 8، آیفون ایکس و بیت‌کوین در لیست بیشترین جستجو دیده می‌شدند؛ در سال 2016 هم Pokemon Go و آیفون 7 پررنگ‌ترین حضور را در جست‌وجوهای گوگل داشتند.
«جام جهانی» صدرنشین لیست جستجوهای گوگل در سال 2018 ، ولی در این لیست تکنولوژی دیده نمی‌شود

گوگل گزارش «جست‌وجوها در سال 2018» را منتشر کرد و، به طور نسبتا قابل پیش‌بینی، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی سال (یعنی جام جهانی) صدرنشین نتایج آن بوده است.
ورزش، انتخابات، فجایع و سلبریتی‌ها، طبق معمول سال‌های اخیر، پررنگ‌ترین نقش را در این لیست داشته‌اند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، با این حال یک تغییر قابل توجه در مقایسه با سال‌های گذشته مشاهده می‌شود: مباحث مرتبط با تکنولوژی در این لیست به چشم نمی‌خورند.
 
سوای جام جهانی، یک لیست طولانی غمبار از اسامی اشخاص مشهوری که در سال 2018 فوت کردند در فهرست برتر جهانی جستجوها دیده می‌شود: Avicii، مک میلر، استن لی، آنتونی بوردین، XXXTentacion، استیفن هاوکینگ و کیت اسپید در جمع ده جستجوی برتر قرار گرفته‌اند.
Black Panther و مگان مارکل (که صدرنشین لیست سال افراد (People) گوگل نیز هست) نیز در مابقی این لیست قرار دارند.
 
در رابطه با اخبار، هاریکان فلورنس و هاریکان مایکل محبوب‌ترین موضوعات جستجو بوده‌اند؛ ازدواج سلطنتی، نتایج لاتاری Mega Millions، و نتایج انتخابات، هم در آمریکا و هم در کشورهای دیگر، همچون پاکستان، در صدر بیشتر جستجوها بودند.
 
سیمون راجرز، دیتا ادیتور Google News Lab، در یک پست بلاگش که همراه با این لیست منتشر شد توضیح داده است که با وجود تمام رویدادهای تراژیکی که در این سال رخ داد یک روند جالب را برجسته‌سازی کرده است: مرمدم بیش از همیشه «خوب (good)» را جستجو کرده‌اند.

 
بیشترین جستجوهای 2018

در این میان غیبت تکنولوژی در لیست هم جستجوهای عمومی و هم جستجوی اخبار قابل توجه است، به ویژه از منظر اپل، که گوشی‌هایش معمولا موضوعات بسیار محبوبی برای جستجو هستند.

در سال 2017، آیفون 8، آیفون ایکس و بیتکوین در لیست بیشترین جستجو دیده می‌شدند؛ در سال 2016 هم Pokemon Go و آیفون 7 پررنگ‌ترین حضور را در جستجوهای گوگل داشتند.

برخلاف سال‌های گذشته، گوگل حتی یک لیست ده تای برتر جداگانه را برای Consumer Tech امسال منتشر نکرد.  
 
ورزشکار پیشتاز سال تریستان تامپسون بازیکن بسکتبال بود؛ هنرپیشه برتر سال سیلوستر استالونه و موزیسین شماره یک دمی لوواتو بودند.
همچنین، پلنگ سیاه، Deadpool 2 و Venom پررنگ‌ترینهای جستجوی فیلم‌ها بودند.  
 
لیست کامل، و همچنین لیستهای اختصاصی برای هر کشور، در صفحه جستجوهای سال 2018 گوگل قابل مشاهده است.
  
کد مطلب: 55109
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام