کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی پورشه و بی‌ام‌و از یک شارژر جدید

1 دی 1397 ساعت 13:09

ایتنا - شارژر جدید پورشه و بی‌ام‌و که توسط فست‌شارژ ساخته شده، سه برابر سریع‌تر از تسلا شارژ قابلیت شارژ کردن دارد.


به گزارش ایتنا به نقل از The Verge، یک گروه پژوهشی که اعضای آن از پورشه و بی‌ام‌و هستند، از یک نمونه ایستگاه شارژ جدید ۴۵۰ کیلوواتی در آلمان رونمایی کردند.

این ایستگاه دارای ظرفیتی معادل با سه برابر ظرفیت کنونی سوپرشارژرهای تسلا است. تأمین این میزان توان، به معنای آن است که ایستگاه جدید که توسط فست‌شارژ ساخته شده، می‌تواند تنها در ظرف ۱۵ دقیقه، توان یک خودروی بی‌ام‌و i3 را از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد برساند.
 
از سوی دیگر، در حال حاضر سوپرشارژرهای تسلا دارای بیشینه ظرفیت ۱۴۵ کیلووات هستند؛ اما برخی معتقدند فست‌شارژ نمی‌تواند برای مدت‌زمان زیادی پیشتاز باقی بماند؛ چرا که تسلا شبکه ۱۲۰ کیلوواتی خود را به‌روزرسانی کرده و درنظر دارد در سال آینده میلادی، بیشینه ظرفیت شبکه خود را به ۲۵۰ کیلووات برساند.
 
اما متأسفانه این به‌روزرسانی باز هم کافی نیست که برای آنکه تسلا بتواند سریع‌ترین شبکه شارژ در آمریکا را از آن خود داشته باشد.

گفتنی است این شرکت به‌تازگی نخستین ایستگاه شارژ ۳۵۰ کیلوواتی خود را در ایالت کالیفرنیا نصب کرد.
 
هرچند که ایستگاه جدید فست‌شارژ از لحاظ تئوری ظرفیت بالایی دارد، اما میزان واقعی توانی که خودروهای الکترونیکی به‌طور میانگین از آن می‌گیرند، احتمالاً در آینده و با توجه به افزایش فناوری خودروها، رشد خواهد کرد.

نمونه پورشه که در این نمایش مورد استفاده قرار گرفت، کمی بیش از ۴۰۰ کیلووات توان ذخیره کرد؛ در حالی که دیگر خودروها همچون آئودی E-Tron یا جگوار I-Pace به‌ترتیب ۱۵۰ و ۱۰۰ کیلووات توان از ایستگاه کشیدند.
 
ایستگاه نمونه فست‌شارژ از خودروهایی با سامانه‌های باتری ۴۰۰ و ۸۰۰ ولت پشتیبانی می‌کند و در هنگام اتصال به خودرو، از بهترین گزینه استفاده خواهد کرد.
 
گفتنی است دسترس‌پذیری هم یک مسأله جدی است. اگرچه شارژر نمونه فست‌شارژ در آلمان مشغول سرویس دادن است، اما برای آنکه این زیرساخت تا حد زیادی در دسترس قرار بگیرد، به زمان زیادی احتیاج خواهد بود.
 


کد مطلب: 55088

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55088/رونمایی-پورشه-بی-ام-و-یک-شارژر-جدید

ايتنا
  https://www.itna.ir