کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در جهان

سايت خبری ايتنا , 29 آذر 1397 ساعت 4:00

ایتنا – استقبال شرکت‌ها و کاربران نسبت به استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین، نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است.


تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین روز به روز در حال افزایش است و انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری بیش از 4000 عدد از این دستگاه‌ها در نقاط مختلف دنیا راه‌اندازی شود.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت UseTheBitcoin، در حالی که فشارها برای تصویب و به رسمیت شناخته شدن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در سطح جهانی همچنان ادامه دارد، خرید و معامله این پول‎های مجازی آسان‌تر از هر زمان دیگری صورت می‌گیرد.
 
در این زمینه دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین نقش مهم و قابل توجهی ایفا می‌کنند چرا که این ابزار باعث می‌شود خرید بیت کوین و دیگر ارز-رمزها به صورت مستقیم و راحت امکان‌پذیر گردد.
 
خودپردازهای بیت کوین (Bitcoin ATM) که BTC ATM نیز نامیده می‌شود، یک دستگاه متصل به اینترنت است که کاربر با استفاده از آن می‌تواند بیت کوین خود را به ارز رایج نظیر دلار یا یورو تبدیل کرده و یا با استفاده از ارزهای رایج، مقداری بیت کوین بخرد.
 
برخلاف خودپردازهای معمولی که به صورت مستقیم به بانک متصل می‌شوند، خودپرداز بیت کوین به یک صرافی وصل است و تراکنش مورد نظر کاربر را انجام می‌دهد.
 
با این حال تعداد این دستگاه‌ها بسیار کمتر از خودپردازهای بانکی است هر چند رشد برق‌آسای آنها در چند ماه گذشته نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است.
 
در حال حاضر روزانه 6 خودپرداز بیت کوین راه‌اندازی می‌شود.
 



بر اساس آمار موجود، بیشترین خودپرداز بیت کوین در آمریکای شمالی قرار دارد.
71.3 درصد کل ATMهای بیت کوین جهان، در این منطقه جای گرفته است.
 
رتبه های بعدی به ترتیب به اروپا و آسیا تعلق دارد.
 
نکته جالب توجه این که تعداد شرکت‌های سازنده این دستگاه‌ها نیز سیر صعودی دارد.
در ابتدا شرکت لاماسو (Lamassu) بزرگترین تولیدکننده بود ولی به مرور زمان این بازار تغییر کرده و ما اکنون شاهد حضور بازیگران مهم دیگری در این حوزه هستیم.
 
در حال حاضر شرکت آمریکایی جنسیس کوین (Genesis Coin) برترین تولیدکننده خودپرداز بیت کوین در جهان محسوب می‌شود.
 
گفتنی است اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین جهان با قابلیت تبدیل بیت کوین به پول، در 29 اکتبر 2013 (آبان 1392) در یک کافی شاپ در شهر ونکوور کانادا راه‌اندازی شد.
 


کد مطلب: 55083

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55083/افزایش-تعداد-دستگاه-های-خودپرداز-بیت-کوین-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir