۰
plusresetminus
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹

عرضه ماژول جدید انویدیا برای ماشین‌های خودران

ایتنا- شرکت انویدیا قصد دارد که از ماژول جدید خود که برای ماشین‌های خودران طراحی شده است، رونمایی کند. این ماژول “Jetson AGX Xavier”نام دارد و در واقع یک سرور است که در یک تراشه گنجانده شده است.
عرضه ماژول جدید انویدیا برای ماشین‌های خودران
شرکت انویدیا، جدیدترین ورژن ماژول تراشه «جتسون خاویر» خود را راه‌اندازی کرد.
این ورژن اساسا یک سرور است که در یک تراشه گنجانده شده است و کار پردازش هوش مصنوعی، ایمیج گیری و سایر کارهای رایانشی مربوط به پهپادها و ربات‌های خودران را انجام می‌دهد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، دیپو تالا، مدیر کل خودروهای خودران انویدیا در رویداد جدید این شرکت اعلام کرد: «این ماژول جدید شرکت انویدیا در تمامی ماشین‌های خودران از جمله ربات‌های تحویل یا پهپادهای بازرسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»
در حال حاضر انویدیا، پنج مدل تراشه جتسون دارد که نخستین آن در 2015 به بازار عرضه شذ و جدیدترین مدل آن، 32 تریلیون عملیات را در یک ثانیه انجام می‌دهد.
 
این ماژول‌ها از جدیدترین تراشه‌های خاویر استفاده می‎‌کنند و قابلیت‌های مهمی در زمینه هوش مصنوعی دارند. میزان قابلیت‌های ماژول‌های مورد بحث، نسبت به تراشه‌های جتسون، 20 برابر بیشتر است.
در حال حاضر انویدیا در اکوسیستم جتسون با بیش از 200000 توسعه دهنده کار می‌کند و این دقیقا 5 برابر تعدادی است که در بهار 2017 در این پروژه حضور داشتند.
 
ربات‌های تحویل نمی‌توانند بیشتر از 80 مایل بر ساعت حرکت کنند و باید نقشه و مسیر خود را تحلیل کنند، افراد، حیوانات، خودروهای امدادی و غیره را شناسایی کنند. با استفاده از تراشه جدید ربات‌ها خواهند توانست کامپیوترهای ماژولی شرکت را ارتقاء دهند و آنها را قوی‌تر نمایند.
 
ماژول جدید انویدیا، کارایی سرور ایستگاه کاری در کامپیوتر را بهبود می‌بخشد و به اندازه یک کف دست است و فقط 10 وات برق مصرف می‌کند.
این ماژول، رایانش را در پهپاد ایجاد و تقویت می‌کند و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که روی اپلییکیشن‌های تحویل غذا به مردم تمرکز کنند.
 
کد مطلب: 55082
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام