۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸

46 درصد سازمان‌ها با هوش مصنوعی سازگار شده‌اند

ایتنا- مطالعات نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از کسب و کار‌ها به نوعی با هوش مصنوعی سازگار شده‌اند و 43 درصد از مسئولان تصمیم‌ گیرنده در سازمان‌ها بر این باور هستند که استفاده از هوش مصنوعی، تأثیر زیادی بر سود و زیان آنها دارد.
46 درصد سازمان‌ها با هوش مصنوعی سازگار شده‌اند
یکی از شرکت‎‌های معتبر و فعال در زمینه تحقیقات بازار به نام “Tata Communications” در زمینه قدرت پتانسیل فناوری در اقتصاد امروز پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های بسیاری انجام داده است.
بررسی‌های این شرکت در حوزه تأثیر هوش مصنوعی بر فضای کسب و کار در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان، هنگ کنگ، سنگاپور، هند، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ایالات متحده آمریکا و کانادا انجام شده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، آمارها نشان می‌دهد که میزان پذیرش هوش مصنوعی شیبی تند دارد.
تقریبا 46 درصد از مواردی که از آنها نظرسنجی به عمل آمد، اذعان داشتند که سازمان آنها هوش مصنوعی را پذیرفته و با آن مطابقت پیدا کرده است. همچنین گفتند که هوش مصنوعی در بخش‌های فروش، نشانه گذاری و خدمات مشتریان به مراتب پیشرفته‌تر از مالی، منابع انسانی و حقوقی است.
 
البته گزارش‌های خلاف این مطلب هم پیش از این منتشر شده بود که نشان می‌داد از مدیران فناوری در 60 کشور نظرسنجی شده بود و فقط 4 درصد آنها به شکل موفق از هوش مصنوعی استفاده می‌کردند.

یکی از نظرسنجی‌های دیگر شرکت  “Tata” حاکی از وجود دیدگاه‌های مختلف شرکت‌های شرقی و غربی نسبت به موضوع هوش مصنوعی بود.
 

همچنین حدود 29 درصد از مدیران آلمانی و انگلیسی بر این باور هستند که هوش مصنوعی  تأثیر ناچیز یا منفی روی مسئله خلاقیت دارد ولی 95 درصد مدیران هندی معتقدند که هوش مصنوعی، تأثیری شگرف و عمده روی خلاقیت سازمانی دارد.
 
البته برای پیاده سازی هوش مصنوعی در سازمان‌ها چالش‌های مختلفی وجود دارد.
حدود 38 درصد از جامعه آماری آمریکای شمالی و 36 درصد از جامعه آماری هند معتقد هستند که دارند به سمت ماسئل امنیتی نامعین پیش می‌روند و اعلام کردند که در راه پذیرش هوش مصنوعی، دو مسئله امنیت و حریم خصوصی وجود دارد.
 
کد مطلب: 55081
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام