۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴

قانون مراقبت از داده‌ها

حافظت از داده‌های فردی به سبک پزشکان و وکلا
ایتنا - این ایده که هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، در پی آن است که برای شرکت‌های آنلاین، «تعهدات» اساسی تمهید نماید.
قانون مراقبت از داده‌ها
مصرف‌کنندگان برای داده‌های شخصی خود، هر روز بیشتر و بیشتر به خدمات آنلاین اعتماد می‌کنند؛ اما اعتماد آنان مکرراً مورد سوءاستفاده هم قرار گرفته است.
اگر یک پزشک یا یک وکیل از این داده‌ها سوءاستفاده می‌کرد، مطمئناً با قانون مواجه می‌شد؛ چون آنها برای حفاظت از داده‌های فردی، تعهدی قانونی دارند. پس چرا فیسبوک و گوگل نباید مثل پزشکان و وکلا، موظف به حفظ داده‌های فردی باشند؟

به گزارش ایتنا به نقل از تک‌کرانچ، شاید به‌زودی و از طریق «قانون مراقبت از داده‌ها» شاهد همچین چیزی باشیم. این طرح که هفته گذشته توسط یکی از سناتورهای ایالات متحده مطرح شد، درنظر دارد مجموعه‌ای از تعهدات و وظایف برای حفاظت از داده‌ها برقرار سازد و بدین ترتیب، کاربران از آسیب‌های عمدی شرکت‌های فناوری مصون خواهند ماند.
 
سناتور مگی حسن در این‌باره می‌گوید: «لازم است فراهم‌کنندگان خدمات آنلاین مکلف باشند حداکثر منافع مشتریان خود را مدنظر داشته باشند؛ درست همانطور که دیگر خدمات حساس نیز چنین تعهدی دارند. بحث کنترل و شفافیت درباره حریم خصوصی توجهات زیادی را برانگیخته است. اینها بحث‌های جدی و مهمی هستند؛ ولی هنوز سیاستگذاری زیادی برای آنها صورت نگرفته است.»
 
مراقبت از داده‌ها
 
گفتنی است این ایده در پی آن است که برای شرکت‌ها، «تعهدات» اساسی تمهید نماید. این تعهدات عبارتند از:
تعهد در برابر مراقبت: شرکت متعهد می‌گردد داده‌های مربوط به هویت افراد را به‌شکل مناسبی ایمن‌سازی کند.
تعهد در برابر وفاداری: شرکت نباید از داده‌های مربوط به هویت فرد، برای انجام کارهایی استفاده کند که منجر به آسیب‌رساندن به وی گردد.
تعهد در برابر محرمانگی: شرکت باید اطمینان حاصل کند که تعهدات بالا در هنگام افشا، فروش یا همرسانی داده‌های شناسایی افراد به شرکت‌های ثالث نیز رعایت گردند.

اگر این طرح به قانون تبدیل شود، کمیسیون فدرال فرایند طبیعی قانونگذاری را طی خواهد کرد؛ بدین‌ترتیب که برای تمهیدات امنیتی مناسب، از مشاورت متخصصان، دست‌اندرکاران صنعت و مراجع سیاسی بهره‌مند خواهد شد و پس از آن، قانون قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.
کد مطلب: 55062
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام